Bezpečnosť je pre nás prvoradá. Snažíme sa robiť všetko pre ochranu prostriedkov, ktoré ste nám s dôverou zverili. Na to ale potrebujeme aj vašu pomoc. Prosím, prečítajte si zásady bezpečnosti a postupujte podľa nich.

Nebezpečné aplikácie pre systém Android
V posledných dňoch evidujeme nebezpečný vírus, ktorý z mobilných zariadení dokáže čítať dôležité informácie ako napríklad prihlasovacie údaje do internet bankingu alebo autorizačné SMS správy. Vírus sa nachádza v jednej z aktualizácií nástroja QRecorder dostupnej pre operačný systém Android v obchode Google Play. Uistite sa prosím, že danú aplikáciu vo svojom mobilnom telefóne nemáte. Pokiaľ áno, aplikáciu čím skôr odinštalujte. Následne pomocou antivírusového programu vykonajte kontrolu vášho zariadenia.

 
Pozor na phishing!
  • Buďte opatrní, mBank od vás nikdy nebude žiadať, aby ste svoje peniaze previedli na účty iných zákazníkov, ani od vás nebude žiadať údaje o kartách a pod.
  • Phishing môže mať mnoho podôb. Môže vám prísť výzva na zmenu hesla do internet bankingu pomocou SMS, informácia o nutnosti doplniť niektoré informácie prostredníctvom e-mailu, alebo sa vám na Facebooku zobrazí reklama na nový internet banking. Za odkazom v takejto SMS, e-maile alebo na sociálnej sieti je ukrytá stránka, ktorá sa vydáva za mBank. Ak na nej zadáte svoje údaje, odovzdáte ich do rúk človeka, ktorý sa vás následne pokúsi okradnúť.
  • Nie každý e-mail alebo SMS, ktorú ste dostali musí skutočne pochádzať od nás. Za času na čas sa niekto vydáva za mBank s cieľom získať od našich klientov ich prihlasovacie údaje, odpovede na overovacie otázky alebo čísla platobných kariet. Ak vás niekto vyzýva na zadanie citlivých údajov, presvedčte sa, že ste na skutočných stránkach banky (https://www.mbank.sk).
 
Ako sa brániť?
  • Hlavne buďte opatrní, používajte zdravý rozum a pamätajte si, že banka od vás nikdy nebude žiadať, aby ste svoje peniaze previedli na účty iných zákazníkov, ani od vás nebude žiadať údaje o kartách a pod.
  • Používajte aktualizovaný operačný systém, antivírus a firewall.
  • V prípade akéhokoľvek podozrenia, prosím, kontaktujte naše zákaznícke call-centrum mLinka (0850 60 60 50).

 

Uistite sa, že ste na oficiálnych stránkach mBank

Iba na oficiálnych stránkach mBank, t.j. https://www.mbank.sk, je mBank pomocou šifrovaných protokolov a certifikátov schopná zabezpečiť ochranu vašich údajov a prostriedkov.

  • Do internet bankingu sa prihlasujte iba prostredníctvom oficiálnej stránky mBank.
  • Adresu stránky do prehliadača píšte ručne, nevyhľadávajte internet banking mBank vo vyhľadávači (napr. Google) - môžete sa dostať na podvodné stránky.
  • Žiadosti o produkty vypĺňajte iba prostredníctvom oficiálnej www stránky mBank a v internet bankingu mBank. Odkaz nájdete na https://www.mbank.sk.
  • Žiadosti o schôdzku, t.j. kontaktný formulár odosielajte iba prostredníctvom oficiálnej stránky mBank. Odkaz nájdete na https://www.mbank.sk.

 

Heslá - základné informácie o bezpečnosti

Heslo si nikam nezapisujte, neprezrádzajte ho ďalším osobám a pravidelne ho meňte. Heslá nikdy neposielajte e-mailom.

  • Heslo musí obsahovať min. 8 znakov, max. 20 alfanumerických znakov (t.j. písmená aj číslice)
  • Používajte rôzne typy znakov – malé aj veľké písmená, číslice, ak je to možné tak aj interpunkčné znamienka, symboly a medzery
  • Dočasné, teda jednorazové heslo neoznamujte telefonicky, neposielajte e-mailom, operátor mLinky pri aktivácii kanálu od vás chce 3 náhodne zvolené čísla z telekódu
  • Prístupové heslo do internet bankingu, na mLinku a pod. neoznamujte telefonicky, neposielajte e-mailom ani nezdieľajte so svojimi priateľmi na sociálnych sieťach

 

Internet banking - základné informácie o bezpečnosti

V prípade šablón si pri ich vytváraní sami zvoľte, či majú byť potvrdené SMS kódom alebo nie.

  • Do internet bankingu sa prihlasujte iba prostredníctvom oficiálnej www stránky mBank https://www.mbank.sk zadanej do prehliadača ručne (pre prístup nepoužívajte odkazy z e-mailov alebo internetových vyhľadávačoch).
  • Všetky aktívne operácie alebo úpravy vždy musíte potvrdiť heslom z autorizačnej SMS správy, ktorej odosielateľom je mBank. Autorizačné SMS správy sú očíslované v rámci jedného dňa (napr. "Operacia c. 2 z dna..."), obsahujú opis správy a sú jednorazové. Iba pri nastavovaní preddefinovaných príjemcov si môžete zvoliť možnosť potvrdenia príkazu heslom z autorizačnej SMS alebo bez.
  • SMS správa poslaná na váš telefón patrí vždy k vášmu účtu. Ak vám niekto tvrdí, že si svoju SMS nechal poslať na váš mobil, odmietnite ho a bezodkladne kontaktujte naše zákaznícke call centrum mLinka (0850 60 60 50).

 

mLinka - základné informácie o bezpečnosti

mLinka je pre hovory zo Slovenskej republiky dostupná na čísle 0850 60 60 50, zo zahraničia volajte +421 232 101 080.

  • Pri žiadosti o uskutočnenie operácie prostredníctvom mLinky potrebujete vedieť svoj trvalý identifikátor klienta a telekód
  • Operátor mLinky od vás nikdy nežiada heslo do internet bankingu ani úplný telekód
  • Operátor mLinky pri aktivácii kanálu od vás žiada 3 náhodne vybraté čísla z telekódu
  • Operátor mLinky môže pri dodatočnej identifikácii požadovať váš trvalý identifikátor klienta (napr. pri objednaní spätného volania) alebo niektoré náhodne zvolené čísla z telekódu

 

E-mailová komunikácia - základné informácie o bezpečnosti

Pre účely hromadnej e-mailovej korešpondencie, napr. výpisy z účtov, upozornenia, novinky a pod., mBank používa jedine adresu kontakt@mBank.sk.

  • mBank nikdy neposiela odkazy na stránky s prihlásením do internet bankingu mBank
  • mBank nikdy nežiada zasielanie alebo potvrdzovanie identifikátora klienta, hesla ani PIN-u k debetnej alebo kreditnej karte.

 

Mobilné telefóny - základné informácie o bezpečnosti
  • mBank nikdy nežiada údaje o vašom mobilnom telefóne, napr. tel. číslo, model atď., pri prihlasovaní do internet bankingu
  • mBank nikdy neposiela na mobilný telefón zákazníka žiadne bezpečnostné ani iné certifikáty, ktoré by ste museli inštalovať
  • mBank nikdy nevyžaduje inštaláciu certifikátu alebo bezpečnostných aplikácií v mobilných telefónoch