• Přejděte na tlačítko pro přihlášení Přeskočit navigaci a přejít na obsah
 
mBank
Domovskú stránku
  • Úvod
  • Informácie pre klientov
  • Najčastejšie otázky
  •        
  •  
  •          
  • ZALOŽIŤ ÚČET
    ZALOŽIŤ ÚČET
    ZALOŽIŤ ÚČET
    ZALOŽIŤ ÚČET
  • Prihlásenie Prihlásenie Prihlásenie Prihlásenie Prihlásenie Prihlásenie Prihlásenie Prihlásenie

    Sign in to your transactional system

    • mBank

    • Private banking

    • mBank CompanyNet

 

PSD 2
Najčastejšie otázky

  • Čo je to PSD2?Zobraziť viac informácií

    Payment Service Directive - smernica EÚ, ktorou sa zavádza jednotný platobný trh v krajinách EÚ.

  • Prečo bol PSD2 vytvorený?Zobraziť viac informácií

    Svet neustále napreduje. Nakupujeme na internete, počítače nahrádzame smartfónmi, takmer každý deň sa dozvieme o ďalšej inovácii, ktorá uľahčuje našu prácu, komunikáciu, platby. PSD2 zvyšuje úroveň ochrany vašich transakcií pri používaní platobných služieb v celej Únii.

    Tieto zmeny si vyžadujú nové služby a riešenia, ale aj nové bezpečnostné funkcie. Preto bol vytvorený program PSD2.

  • Koho sa PSD2 týka?Zobraziť viac informácií

    Smernica upravuje a zjednocuje zásady spolupráce medzi bankami a tretími stranami. Týka sa to: bánk, platobných inštitúcií a tzv. poskytovateľov tretích strán (TPP) a nepriamo - každého z nás.

     Register takýchto subjektov sa nachádza na webovej stránke EBA (Európsky orgán pre bankovníctvo).

  • Aký vplyv na mňa má PSD2?Zobraziť viac informácií

    Smernica PSD2 zavádza nové pravidlá ochrany a bezpečnosti vašich financií. Zvyšuje tiež vaše práva, napríklad ak stratíte kartu. Postupom času sa dozvieme viac o PSD2 v kontexte inovácií vo financiách. PSD2 dáva zelenú novým typom transakcií a poskytovateľom platobných služieb.

  • Musím mať vo vašom systéme aktuálne telefónne číslo, keď používam len mobilnú aplikáciu?Zobraziť viac informácií

    Telefónne číslo odporúčame udržiavať aktuálne aj v prípade, že používate len mobilnú aplikáciu. Napríklad v prípade straty mobilného telefónu bude potrebné aplikáciu znovu spárovať s účtom a bez správneho telefónneho čísla to bude pre vás i pre nás oveľa zložitejšie.

    Správnosť telefónneho čísla si môžete overiť v internet bankingu. Na našich stránkach sme pre vás pripravili jednoduchý návod ako postupovať. Pokiaľ zistíte, že vaše číslo je iné než to, ktoré nájdete v internet bankingu, kontaktujte prosím mLinku na čísle 0850 60 60 50 (pri volaniach zo zahraničia +421 232 101 080).

  • Sú nejaké zmeny aj v mobilnej aplikácii?Zobraziť viac informácií

    V súvislosti so zmenami pri prihlasovaní sa do internet bankingu, ktoré vstúpili do platnosti od 14. 9. 2019, nedošlo v mobilnej aplikácii mBank k žiadnym zmenám. Mobilná aplikácia spĺňala parametre vyššej bezpečnosti ešte pred týmto dátumom.

    Neustále pracujeme na zlepšovaní našej mobilnej aplikácie a pridávame do nej funkcie, ktoré vám uľahčia život. Napríklad platby pomocou QR kódov, mobilná autorizácia, možnosť dočasne zmeniť limity na karte resp. jej dočasné zablokovanie. Mobilná aplikácia mBank rozhodne stojí za vyskúšanie.

  • Je možné pridať jedno dôveryhodné zariadenie pre viac užívateľov/účtov?Zobraziť viac informácií

    Nie, pridaním do dôveryhodných zariadení potvrdzujete, že ste jediným používateľom tohto zariadenia.

  • Je možné niekde nájsť zoznam dôveryhodných zariadení?Zobraziť viac informácií

    Zoznam vašich dôveryhodných zariadení nájdete v internet bankingu. Po prihlásení kliknite na ikonu ozubeného kolieska v pravom hornom rohu. Potom v časti "Bezpečnosť" zvoľte "Dôveryhodné zariadenia". Zobrazí sa stránka so zoznamom dôveryhodných zariadení k vášmu účtu. Pokiaľ niektoré zariadenie už nevyužívate, môžete ho jednoducho odstrániť.

  • Aké nové transakcie a služby sa objavia vďaka PSD2?Zobraziť viac informácií

    Všetko záleží na potrebách zákazníkov a ako a kedy ich dodávatelia vykonajú. Služby ako napríklad zhromažďovanie údajov budú určite využívané. Na jednom mieste uvidíte informácie o všetkých účtoch – služba vám pomôže vám spravovať váš domáci rozpočet.

  • Budú nové služby bezpečné?Zobraziť viac informácií

    Bezpečnostné štandardy všetkých služieb dostupných prostredníctvom API sú opísané v dokumente RTS (Regulatory Technical Standards). Pre nás v mBank to vždy znamená nasledovné:

    • vyžadujeme silnú autentizáciu (ďalšie potvrdenie prihlásenia prostredníctvom SMS / mobilnej autorizácie) klienta, keď sa tretia strana pokúša spustiť službu,
    • skontrolujeme certifikát tretej strany,
    • v API používame bezpečné komunikačné metódy,
    • zdieľame iba údaje, s ktorými náš klient súhlasí.
  • Čo je silná autentizácia?Zobraziť viac informácií

    Môžete sa tiež stretnúť s termínmi ako dvojfaktorová autorizácia, dvojfaktorové prihlásenie. Všetky znamenajú to isté: ešte lepšie zabezpečenie vašich platieb. Prístup k vášmu účtu ochráni kombinácia najmenej dvoch prvkov, napríklad heslo účtu a ďalšie potvrdenie prihlásenia prostredníctvom autorizácie pre mobil alebo pomocou hesla SMS.

  • Čo sa zmení v bezpečnosti platobných transakcií?Zobraziť viac informácií

    Toto je pravdepodobne jedna z najdôležitejších - ak nie úplne najdôležitejšia - vec. Veď ide o bezpečnosť vašich peňazí. Čo sa zmení? Poskytneme ešte lepšiu bezpečnosť vašich platieb - prostredníctvom silnej autentifikácie. Zvyčajne sa prihlasujete pomocou hesla a prihlásením sa na webovú stránku transakcie. Toto prihlásenie však môžete potvrdiť pomocou kódu SMS alebo pomocou mobilnej autorizácie v našej mobilnej aplikácii. Týmto spôsobom spĺňame požiadavky novej smernice, ktorá zvyšuje bezpečnosť vašich financií.

  • Čo sa zmenilo v reklamáciách týkajúcich sa platobných transakcií?Zobraziť viac informácií

    Čas na vybavenie vašej reklamácie sa skrátil z 30 na 15 dní. Ak je záležitosť komplikovaná a potrebujeme na to viac času, upozorníme vás. Potom dostanete odpoveď na reklamáciu do 35 pracovných dní (predtým 60 kalendárnych dní).

  • Čo je API?Zobraziť viac informácií

    Z anglického „application programming interface provider“ - typ programu, ktorý umožňuje jednej aplikácii využívať druhú na získanie informácií alebo vykonávanie úloh. API je jednou z kľúčových tém smernice PSD2. Vďaka otvorenému API sa vytvoria nové, inovatívne služby a produkty

  • Kto môže byť treťou stranou?Zobraziť viac informácií

    Sú to subjekty, ktoré ponúkajú rôzne služby založené na prístupe k bankovým účtom, napr. zhromažďovanie údajov alebo správa osobných financií. Medzi nimi môžu byť banky, platobné inštitúcie alebo iní poskytovatelia, ktorí majú príslušnú licenciu na tento typ služieb.

  • Kde nájdem zoznam registrovaných externých subjektov, ktoré používajú prístup k otvorenému API v banke?Zobraziť viac informácií

    Register takýchto subjektov sa nachádza na webovej stránke EBA (Európsky orgán pre bankovníctvo).

  • Musím poskytnúť prístup k svojmu účtu?Zobraziť viac informácií

    Rozhodnutie je na vás, tretia strana musí mať vždy váš súhlas

  • Môžem presne uviesť, čo môže tretia strana urobiť na mojom účte?Zobraziť viac informácií

    Subjekty tretích strán ponúkajú rôzne služby založené na prístupe k bankovým účtom, napr. zhromažďovanie údajov alebo správa osobných financií. Medzi nimi môžu byť banky, platobné inštitúcie alebo iní poskytovatelia, ktorí majú príslušnú licenciu na tento typ služieb.

     

    Môžete súhlasiť s tým, aby tretia strana iniciovala platby z vášho účtu alebo iba získavala informácie o vašom účte (história, údaje, zostatok na účte).

  • Čo to znamená, že súhlasím s prístupom na svoj bankový účet tretím stranám?Zobraziť viac informácií

    Ak súhlasíte, vybratá entita bude mať určitý čas prístup k histórii vášho účtu. Maximálna doba súhlasu je 90 dní, potom musíte dať súhlas znova.

  • Ako môžem súhlasiť s prístupom na svoj bankový účet?Zobraziť viac informácií

    Udeľte súhlas tretej strane.

  • Čo sa stane, ak nedovolím prístup na svoj bankový účet tretím stranám?Zobraziť viac informácií

    Nič. Prístup k vášmu účtu vyžaduje, aby ste o tom vedeli a súhlasili s tým.

  • Slovník PSD2Zobraziť viac informácií

    AIS (ang. Account Information Service) - prístup k informáciám o vašich platobných účtoch. S AIS môžete ovládať online stav svojich financií z iných aplikácií.

     

    AISP (ang. Poskytovateľ informácií o účte) - „správca peňazí“, t.j. entita spravujúca informácie o účte. AISP môžu byť banky, ale aj iné spoločnosti alebo organizácie. Nové služby sa môžu týkať napríklad plánovania výdavkov, sporenia, investovania alebo prístupu k histórii transakcií.

     

    API (ang. Application Programming Interface) - typ programu, ktorý umožňuje jednej aplikácii používať inú na získanie informácií alebo vykonávanie úloh. API je jednou z kľúčových tém novej smernice. Otvorené rozhrania API vám umožnia ľahko vytvárať nové, inovatívne služby a produkty týkajúce sa účtov.

     

    CAF (ang. Confirmation of the Availability of Funds) - vďaka tejto službe poskytovateľ služieb skontroluje, či máte na svojom účte dostatok peňazí na danú platobnú transakciu.

     

    CISP - sú poskytovatelia platobných služieb, ktorí vydávajú platobné nástroje (napr. karty) spojené s vaším účtom. Tento dodávateľ s vašim povolením bude môcť skontrolovať, či máte na svojom účte dostatok peňazí na zaplatenie prostredníctvom karty napríklad. Nezabudnite, že CISP nemôže sťahovať ani blokovať vaše prostriedky. Odpoveď na otázku CISP bude iba ÁNO alebo NIE.

     

    MIP – je malá platobná inštitúcia, ktorá, ak súhlasíte, bude mať prístup k informáciám o vašom účte a môže uskutočňovať platby vo vašom mene. Všetko bude vykonané v súlade s bezpečnostnými normami.

     

    Open Banking / API Banking - otvorené bankovníctvo alebo systém služieb založený na rôznych API. Vďaka prístupu k bankovým účtom alebo iným finančným údajom vytvoria tretie strany úplne nové kategórie služieb.

     

    PIS (ang. Payment Initiation Service) - vďaka tejto službe môže tretia strana iniciovať transakciu priamo z vášho účtu.

     

    PISP (ang. Payment Initiation Service Provider) - sprostredkovateľ, ktorý môže uskutočňovať platby priamo z vášho účtu do internetového obchodu alebo iného poskytovateľa služieb. Patria sem banky alebo platobné inštitúcie, ako napríklad Przelewy24 alebo PayU.

     

    PSD2 (ang. Payment Service Directive) - smernica EÚ, ktorou sa zavádza jednotný platobný trh v Európskej únii.

     

    RTS (ang. Regulatory Technical Standards) - technické normy, ktoré definujú zásady silnej autentifikácie alebo prístupu k vašim účtom.

     

    SCA (ang. Strong Customer Authentication) - silné overenie totožnosti. Prihlasovacie meno alebo transakciu potvrdíte najmenej v dvoch etapách. SCA vám má poskytnúť ešte vyššiu úroveň zabezpečenia transakcií. Stretnete sa s týmito definíciami, ako sú: dvojfaktorová autorizácia, dvojfaktorové prihlásenie.

     

    TPP (ang. Third Party Provider) – tretia strana - nová kategória poskytovateľov služieb na trhu platobných služieb (vedľa bánk a platobných inštitúcií).

Snažíme sa poskytovať služby v čo najvyššej kvalite, preto naše stránky využívajú technológiu cookies. Väčšina internetových prehliadačov je automaticky nastavená tak, aby boli súbory cookies prijímané. Zmenu môžete uskutočniť v nastaveniach svojho prehliadača.

Viac informácií o ochrane osobných údajov
Viac informácií o spracúvaní súborov cookies

 
hore
 BlogBlogObchodná sieťObchodná sieť PomocPomoc Aktuálny kurzový lístok mienKurzový lístok Výsledky fondovVýsledky fondov

O banke

  • Kontaktujte nás
  • Obchodná sieť
  • O mBank
  • mFinanse
  • Firemná udržateľnosť
  • Finančné výsledky
  • Kariéra
  • Tlačové centrum
  • Bezpečnosť
  • Reklamácie

Naša ponuka

  • Účty
  • Sporenie
  • Úvery
  • Hypotéky
  • Poistenie
  • Investície
  • Karty
  • Služby
  • Pre podnikateľov
  • Presun účtu
  • Mobilná aplikácia
  • Internet banking
  • Špeciálne ponuky

Bezkontaktné platby

  • Platenie prsteňom
  • Platenie náramkom
  • Platenie hodinkami
  • Platenie mobilom
  • Elektronické peňaženky
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Garmin Pay
  • Xiaomi Pay
  • Fitbit Pay
  • SwatchPAY!
  • Zepp Pay

Dokumenty

  • Obchodné podmienky
  • Sadzobník poplatkov
  • Úrokový lístok
  • Dokumenty na stiahnutie
  • Reklamačný poriadok
  • Ochrana osobných údajov
  • Informácie o GDPR
  • Ochrana vkladov
  • Politika dôvernosti
  • Nastavenie cookies
  • Spotrebiteľské rozhodcovské konanie
  • FATCA a CRS

Kalkulačky

  • Úverová kalkulačka
  • Hypotekárna kalkulačka
Mobilná aplikácia mBank - úvodná obrazovka

Založte si účet pohodlne z mobilu

Stiahnite si aplikáciu mBank pre iOS   Stiahnite si aplikáciu mBank pre Android    Stiahnite si aplikáciu mBank pre Huawei     Viac informácií

 

© mBank S.A. / powered by

  •  
  •  
  •  
  •  
 
 
Zavrieť

Moje správy

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2024-12-12 12:00
Zaviedli sme prijímanie okamžitých platieb

Od 2. 12. 2024 sme priniesli možnosť prijímania okamžitých platieb v oblasti SEPA. Okamžitú platbu je možné prijať kedykoľvek, teda aj mimo pracovných hodín banky, vrátane sviatkov.

Viac informácií

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2024-12-12 12:00
Platenie detským náramkom je hračka

Prinášame vám unikátny a bezpečný spôsob bezkontaktného platenia ja pre tých najmenších.

Viac informácií

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2024-12-12 12:00
Analýza histórie v mobilnej aplikácii mBank

S analýzou histórie získate ešte lepšiu kontrolu nad výdavkami v domácnosti. Stačí pohľad do aplikácie a ihneď viete, či neutrácate viac než obvykle.

Viac informácií

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2023-12-08 10:00
Povolené prečerpanie pre podnikateľov

Zabezpečte sa rezervou pre svoje podnikanie a požiadajte o mRezervu Biznis. Až do 24 000 EUR.

Viac informácií

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2022-10-25 10:00
Virtuálne platobné karty

Ekológia je pre nás dôležitá, a preto vám prinášame možnosť rozlúčiť sa s plastovou kartou a prejsť na virtuálnu.

Viac informácií

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2022-10-25 10:00
Náš tip: Prehľad predplatných na karte

Viete koľko každý mesiac platíte za online videotéku, cloudové úložisko, obľúbené noviny či streamovanie hudby? Pomôže vám nový filter v histórii transakcií, ktorý vám ukáže všetky predplatné služby, za ktoré platíte kartou.

Viac informácií

Mark this text and insert new message from HTML gallery.

2022-10-25 10:00
Analýza histórie v mobilnej apke

Stačí pohľad do aplikácie a ihneď viete, či neutrácate viac než obvykle.

Viac informácií