GDPR
Ako chránime vaše osobné údaje?

Vaše osobné údaje spracovávame v súvislosti s poskytovaním bankových služieb podľa zákona o bankách. Bez vášho mena, priezviska a ďalších dát to jednoducho nejde. Vaše informácie spracovávame tiež na marketingové účely a na to, aby sme vám mohli ponúkať iba služby, ktoré sú vám šité na mieru. V skratke, vaše osobné údaje používame na tieto účely:
Máte právo nás požiadať o zaslanie informácií, aké vaše osobné údaje spracovávame.
Čo to pre vás znamená?
Môžete požiadať, aby sme vám oznámili, aké všetky údaje o vás zhromažďujeme a spracovávame. Odpoveď vám pošleme buď elektronicky v XML formáte na vašu e-mailovú adresu.
Vaše dáta patria vám. Máte právo požiadať nás o ich prenos inam, ak je to technicky možné.
Čo to pre vás znamená?
Keď si napríklad prenášate pôžičku k nám, váš doterajší poskytovateľ nám musí na vašu žiadosť dodať vaše údaje a naopak. Vďaka tomu nemusíte prácne zadávať svoje údaje stále dookola a môžete všetko vybaviť napríklad online. Dáta na prenos poskytneme buď vám, alebo priamo inému správcovi na e-mail, ktorý si určíte vy.
Máte právo požiadať o vymazanie všetkých osobných údajov z našich systémov a databáz. Podľa Zákona o bankách (zákon č. 483/2001 Z. z.) však musíme vaše osobné údaje archivovať počas 5 rokov po ukončení nášho zmluvného vzťahu.; Odpoveď vám pošleme elektronicky na vašu emailovú adresu.
Čo to pre vás znamená?
I keď môžete požiadať o vymazanie vašich osobných údajov, nedôjde k tomuto výmazu skôr ako po 5 rokoch od chvíle, keď prestanete byť naším klientom. O vymazanie dát po uplynutí tejto lehoty vás nebudeme nijako informovať, dôjde k nemu automaticky. Ak máte pochybnosti alebo si to chcete overiť, môžete žiadosť podať. Odpoveď vám pošleme elektronicky na vašu e-mailovú adresu.
Proti spracovaniu vašich osobných údajov môžete vzniesť námietku, na základe ktorej prestaneme vaše dáta využívať na vybrané účely. Ako vaše dáta používame, nájdete v sekcii "Ako spracovávame vaše osobné údaje" vyššie.
Čo to pre vás znamená?
Vzhľadom na to, že vaše údaje spracovávame, aby sme vám mohli poskytnúť naše služby, dôsledkom podania námietky proti spracovaniu údajov ako takému je uzavretie vašich účtov.
Námietku môžete však vzniesť tiež iba proti spracovaniu vašich údajov na marketingové účely alebo proti profilovaniu (spracovanie vašich údajov slúžiace napríklad na analýzu či predpovede vášho správania, ekonomickej situácie a osobných preferencií). Podaním týchto námietok sa však pripravujete o niektoré funkcionality v internetovom či mobilnom bankovníctve, ponuky, ktoré pripravujeme podľa vašich preferencií, alebo možnosti dohodnúť si úver do 10 minút. Kvalita našich služieb tak v dôsledku námietky môže výrazne klesnúť.
V súvislosti so zavedením nariadenia EÚ sa pre vás nič nemení. Svoje údaje môžete aktualizovať cez Centrum žiadostí.
Čo to pre vás znamená?
Podľa aktuálne platných obchodných podmienok máte povinnosť svoje údaje aktualizovať. Ak napríklad máte nový občiansky preukaz, zmenili ste si meno alebo rodinný stav či máte nový akademický titul, bez meškania nás o tejto zmene informujte.
Aby sme vám mohli poskytnúť čo najkvalitnejšie služby a skrátili čas spracovania vašich žiadostí, používame v našich procesoch automatizované rozhodnutia. Ak u nás požiadate o úverový produkt, môže byť vaša žiadosť posúdená bez zásahu človeka. Ak by ste mali pochybnosti o tejto forme rozhodnutia, máte možnosť odvolať sa a náš zamestnanec osobne skontroluje, či všetko prebehlo v poriadku.
Čo to pre vás znamená?
Máte právo na to, aby bolo spracúvanie vašich osobných údajov obmedzené (dočasne pozastavené)
Čo to pre vás znamená?
Uvedené právo je možné uplatniť, pokiaľ ide o jeden z týchto prípadov:
Klient mBank môže uplatniť všetky práva nasledujúcim spôsobom:
Osoby, ktoré nie sú v aktívnom zmluvnom vzťahu s mBank si môžu uplatniť Právo na prístup k osobným údajom, Právo na vymazanie a Právo na prenositeľnosť údajov nasledujúcim spôsobom:
O Právo nebyť predmetom automatizovaného rozhodovania je možné požiadať nasledujúcim spôsobom:
Osoby, ktoré nie sú v aktívnom zmluvnom vzťahu s mBank, nemôžu uplatniť Právo na obmedzenie spracovanie a právo na opravu a to z dôvodu, že v prípade, že máme osobné údaje stále k dispozícii, mBank ich žiadnym spôsobom nespracováva, pretože slúžia len pre archivačné účely. K vymazaniu údajov dochádza automaticky po uplynutí zákonnej lehoty na archiváciu.
V prípade, že podáte námietku proti profilovaniu v internet bankingu a mobilnej aplikácii, nebudete môcť využívať tieto funkcie interne bankingu:
Tiež nebudete mať dostupné tieto funkcie mobilnej aplikácie:
Ak nevlastníte najnovšiu verziu našej mobilnej aplikácie, požiadame vás, aby ste si ju stiahli, aby ste s nami mohli aj naďalej mobilne bankovať.