späť

Sme iní a budeme iní

V poslednom období k nám začali presakovať signály, že v slovenskom bankovom svete sa o nás začína čoraz viac hovoriť. Na tom by nebolo nič zvláštne, keďže príchod každého nového hráča na trh je najintenzívnejšie vnímaný najprv jeho konkurentmi. Zaujímavá je však informácia, ktorá k nám prenikla z viacerých kruhov ? náš štýl je bankovou verejnosťou všeobecne vnímaný ako konfrontačný.

Rád by som k tomu vyslovil niekoľko názorov:

1. Myslím si, že poukazujeme len na neodškriepiteľné skutočnosti, ktoré sú doposiaľ vo všeobecnosti bežné vo vzťahu bánk voči klientom. Pre ilustráciu sa v krátkosti vrátim k výroku z našej prvej tlačovej správy: ?Na Slovensku dlhodobo rastie úroveň bankových poplatkov, pričom banky ich zväčša účtujú klientom za každý pohyb na účte. Klienti sa strácajú v neprehľadnej spleti balíkov služieb, ktoré ani nevyužívajú. Banky komunikujú lákavé ponuky, ktoré sú však popretkávané radom skrytých podmienok.? Je pochopiteľné, že počuť túto pravdu je pre banky nepríjemné. Najmä, ak ju povie niekto, od koho by sa očakávalo, že sa stane súčasťou tohto prúdu.

2. Niekto môže považovať za konfrontačné komunikačné nástroje, ktoré sme začali používať - mBlog, mFórum, či aktívnu účasť v diskusných fórach na internete. Ako ste si všimli, vítame akýkoľvek názor, čiže aj kritický a od kohokoľvek, takže aj od konkurencie. Náš spôsob komunikácie je minimálne v našom konzervatívnom bankovom svete novátorský, avšak otvorený, čestný a etický. Každý zamestnanec mBank, ktorý sa zapája do diskusií v rámci diskusných fór, svoju identitu odkrýva. To sa bohužiaľ nedá povedať o mnohých, ktorí pod pláštikom radového občana srdcervúco obhajujú len tie najlepšie skúsenosti práve s tou a tou bankou. Nech mi tých pár odkrytých poctivcov odpustí, ale reakcie na kritický útok na niektorú z bánk v diskusiách na internete opätované sledom desiatich ?nezávislých? čisto pozitívnych reakcií vyznievajú skutočne smiešne.

3. Keďže prevažná väčšina doterajšej komunikácie mBank s verejnosťou prebiehala cez klávesnicu môjho počítača, nedá mi nepozrieť sa na štýl našej komunikácie aj z osobného pohľadu. Myslím si, že väčšina zo stoviek ľudí, s ktorými som prišiel počas doterajšieho pracovného života do styku, ma pozná ako umiernenú a nekonfliktnú osobnosť schopnú akceptovať akýkoľvek rozumný argument. Kritizujem len veci, ktoré mi dlhodobo ležia v žalúdku. Snažím sa však už zameriavať len na kritiku vecí, ktoré môžem osobne zmeniť. Musím povedať, že bankové poplatky boli dlhodobo niečím, s čím som vnútorne bojoval. Boli. Už nie sú. Prečo? Nedá mi nebyť opäť trochu komerčný :) Pretože niečo, ako mBank konečne čoskoro vstúpi na náš trh. Ako už mnohí viete, mBank okrem iného ponúkne vedenie účtu bez poplatkov. Samozrejme nielen vedenie, ale aj všetko podstatné, čo bežný človek štandardne potrebuje. Možno trochu predbieham, ale myslím si, že mnohí budú príjemne prekvapení aj poplatkami/?nepoplatkami? pri iných produktoch.

4. Chceme byť odlišní, konfrontácia je toho súčasťou. Prečo nie? Základným predpokladom nášho úspechu je úplne iný model bankovníctva, aký v súčasnosti ponúkajú ostatné banky. Tým, že filozofia mBank je úplne odlišná, je pochopiteľné, že sa musíme so zaužívaným modelom porovnávať. To už nemá ďaleko od konfrontácie. Vstupujeme na trh, ktorý je pomerne silno saturovaný. Ťažko by sme uspeli s tuctovou kópiou niečoho, čo tu už dlhodobo existuje. Preto musíme byť iní. Sme radi, že sme iní. Preto nemusíme. Filozofia a model mBank totiž vznikli už v roku 2000 v zahraničí. Nie je to niečo účelovo vytvorené, čo by látalo medzeru na našom trhu. Je to niečo, čo už dlhodobo existuje, osvedčilo sa a čo sem jednoducho ľahko zapadne.

Myslíte si teda, že sme konfrontační? Podeľte sa s nami o svoj názor buď tu alebo v rámci nášho diskusného fóra mFórum, kde sme vytvorili identickú diskusnú tému:

Myslíte si, že naša komunikácia je konfrontačná?

  Marek Michlík
PR Manager
mBank

marek.michlik@sk.mbank.eu

Kategórie:

Aktuality

Komentár (32)

Pridať komentár

Teda naozaj ste ini, setrite peniaze klientov tym, ze im ani za mesiac neviete poslat platobnu kartu. A spusta ludi stale caka na nejaky zazrak. Mna to prestalo bavit a tak som moje peniaze zase vratil zpat.

Je sice pravda, ze aj na Slovensku smerom na sever sa plati kartou menej. V Piestanoch mi v Kauflande pokladnicka vo stvtrok povedala, ze este v utorok sa dalo platit kartou. Z toho usudzujem, ze tam plati kartou jeden klient za den.

V Novom Meste nad Vahom som bol na zeleznicnej stanici odpoludnia naozaj jediny a prvy klient s kartou.

Z toho usudzujem, ze mBanka je v krajine kde sa platobna karta nepouziva a preto im nevadi, ze mi ju neposlali. Lenze mne to vadi a nechapem ako mozete k tomu problemu pristupovat tak amatersky.

Dobry den prajem, pan Malik,

dakujem pekne za Vase navrhy.

V prvej polovici roka predstavime moznost investovania do podielovych fondov.

Nakup akcii zatial nebude mozny, o zaradeni tejto moznosti do nasej ponuky v buducnosti uvazujeme.

Pevne verim, ze Vas nasa ponuka oslovi a naplni ocakavania.

Prajem prijemny den.

Marek Michlik
mBank

Prajem velmi pekný deň pane Michlík


prečítal so na strákach mBanky od A do Z vše, včetne blogu, forumu a všechny informacie k účtúm, výhodám a aj k nevýhodám. Príde mi, že ste rozumný človek, preto si oslovujem Vás. Keďže ste INÍ, mal bych návrch aby ste mohli být iní aj v oblasi investície. V každý banke je možno investovať do rozných fodov. Do rizikových aj do méne rizikových, ale pri každom je upozornenie, že budúcé výnosy nie sú garantované, a pesne z toho vychází moj nápad. A nie preto, že je to moj nápad, aj já bych si do takového fondu investoval, tak určite sú další, ktoré by chceli viac možnosti.
Keď to chcem trochu priblížiť,aj tak je to na dlouho, tak nemožem to teraz rozoberať až do podrobnosti, hlavne ani neviem či máte záujem. Ale ve stručnosti: v každý bance sú fondy ktoré skládajú z rozných akcii podniku zo sveta, z rozných dluhopisov rozných štátov. Napadlo mi, prečo by tieto fondy nemohli vytvárať ludia. Aby to nebolo zas až tak neprehladné, mBanka by vydala zoznam podniku zo sveta do ktorých je možno investovať. Napríklad po 50 firem z Česka,Slovenska,Ruska,Nemecka,Talianska,Francie,V Británie,USA,Číny,Brazilie,Japonska,Austrálie,Mexika,Indie....... atd.,až aby byl k dispozici 1000 firem z ktorých by bylo možné vybrať, s tím ale, že by vytvorený fond - portfolio /ktorého už ale počas sporenie nebylo možné meniť , alebo ešte zaujímavejší,ak by bolo možné odobrať a pridať - zameňovat akcie aspoň jednou za rok/ musel obsahovať aspoň 50 firem z ponuky. /niečo také ako napríklad FIO robí/ Ale mBanka by toto dokázal navrhnuť aj ako sporiací investícia s mesačním vkladáním aj po 1000sk,aj ako jednorázová investícia, .... ale so všetkými výhody, čo už známe od inud.
Verím,že som to napísal stručne ale dosti zrozumitelne, neviem nakolko som Vás zaujal ale potešil by ma Vaša reakcia akéhokoliv charakteru.



s úctou Malík Marian Šaľa , Slovensko

Máte úplnú pravdu, že ste iný, už dva a pol mesiaca sa neviem dopracovať ku bankovamtovým kartám k účtom, telefonujeme si 2x do týždňa, čo stojí nemalý peniaz, a stále je nejaký problém so zadaním údajov do systému, na emaily zásadne neodpovedáte a ak si pýtam telefónne číslo na pána generálneho riaditeľa, tak to je tabu. Trpezlivosť moja aj môjho manžela má tiež hranice a priznám sa že už pri konci.
Bola by som Vám vďačná ak by sa nám na tel. číslo 0949/409065 ozval konečne seriózny pracovník mbanky, inak budem nútená pristúpiť k zrušeniu účtov.
S pozdravom
brziaková

Dobry den prajem, Andrea,

poslal som Vam e-mail na adresu uvedenu pri odosielani prispevku, avsak e-mail mi vratilo, kedze adresa je neexistujuca.

So zaujmom som si spolu s nasim generalnym riaditelom precital Vas komentar, avsak uprimne povedane, nevieme, koho mate konkretne na mysli.

Mozete ma kontaktovat na mojej e-mailovej adrese marek.michlik@sk.mbank.eu a uviest meno osoby, o ktorej ste pisali.

Vopred Vam velmi pekne dakujem a prajem prijemny den.

Marek Michlik

Dobrý deň prajem mbanka a jej čelní predstavitelia,

je mi ľúto, že moje prvé riadky na tejto stránke sa netýkajú fungovania banky a jej produktov - aj ked banku od jej začiatku fungovania pozorujem, pretože je to určite nový fenomén na našom malom bankovom trhu.
O to viac mi je ľúto, že sa dostávajú mne a mojim kolegom informácie, že niektorí vysoko postavení manažéri mbank (neuvádzam mená, ten koho sa to týka vie...) sa nevedia zdržať rôznych nedospelých "frajerských " vyhlásení aj keď nie oficiálnych ale verejných na adresu svojich kolegov u bývalého zamestnávateľa, keď rozširujú po bankovom svete informácie, že v banke kde predtým pôsobili "museli učiť" ľudí o tom, čo je zahraničný platobný styk.....
Dúfam, že tieto infomácie, ktoré sa mne a mojim kolegom v poslednom čase dostávajú do uši sa nezakladajú na pravde a že ide len o klebety a alebo dezintepretáciu. Ak však sa zakladá na pravde, že takéto klebety rozširuje - Keď to robí, neviem či je to zo zatrpknutosti, alebo tiež jeden zo zvláštnych a neetických spôsobov ako si ohovaráním druhých vybudovať svoje "meno" a nehynúcu slávu.
Pokiaľ mi chcete odpovedať a ma oslovíte mojim pravým menom nebránim sa tomu, ak sa k tomu vyjadrí ten, ktorého sa tento môj dotaz týka. Sam totiž veľmi dobre vie ako to vlastne u koho bolo so znalosťami zo ZPS ( v SR je ako pozorujem, fakt veľmi trendy sa zásadne chváliť cudzím perím a zakrýť vlastné neznalosti ukázovaním na chyby cudzie - v odbore psychológie tzv metóda obkročmo))- ja sa len nestačím diviť, kde ľudia stále nachádzajú guráž na beztrestné rozširovanie klamstiev.
Sme pripravení s dotyčným pánom si to rozdať vo vedomostnej súťaži z oblasti nástrojov zahraničného platobného styku, alebo prijať za všetkých ospravedlnenie. Iba toľko.Prajeme Vám napriek tejto trpkej skúsenosti veľa šťastia - a naozaj buďte teda iní, ale v tom v pozítvnom pokiaľ sa to dá - profesionálny v každej oblasti ľudskej činnosti a chovania....

To skoroklient:

Dobry den prajem,

poslal som Vam e-mail na adresu uvedenu pri posielani prispevku, avsak e-mail mi vratilo, kedze adresa je neexistujuca.

Z tohto dovodu si dovolujem zverejnit text spravy na tomto mieste:

Dovolte mi uprimne sa Vam ospravedlnit za komplikacie spojene s navstevou nasho obchodneho miesta.

Ak Vam osobne vyhovuje viac komunikacia ohladom zmluv prostrednictvom kuriera a mate nadalej zaujem byt nasim klientom, navrhoval by som nasledujuce riesenie:

Poslite mi prosim Vase meno a kontaktne udaje a pripadne aj cislo ziadosti a Vasu aktualnu ziadost vymazeme zo systemu. Nasledne by som Vas poziadal o znovuzadanie ziadosti na internete so zvolenim sposobu dorucenia zmluv prostrednictvom kuriera. Vymazanie aktualne zadanych zmluv (ktore sa nespracuju uz zadanym sposobom) je nevyhnutnym krokom k tomu, aby mohla byt do systemu zadana nova ziadost o nase produkty.

Osobne vsak mozem odporucit ako najrychlejsi sposob zalozenia uctu osobnu navstevu akehokolvek nasho obchodneho zastupenia (ich zoznam najdete na nasledujucich adresach), kde na mieste mozete podpisat zmluvy, zalozia Vam ucet a zaroven ho aktivuju:
http://www.mbank.sk/sprie...
http://www.mbank.sk/sprie...

Vo Vasom pripade by vsak bolo podmienkou vyuzitia tejto volby uz spominane vymazanie aktualne zadanych zmluv zo systemu, ktore by inac nove ziadosti blokovali.

V pripade akychkolvek otazok som Vam k dispozicii.

Pevne verim, ze nam zachovate svoju priazen.

So zelanim vsetkeho dobreho,

Marek Michlík
PR Manager
mBank

To Jaro:

Dobry den prajem,

dakujem za Vas prispevok a uvedenie cisla ziadosti, co zjednodusi proces jej vyhladania.

Vasu poziadavku som preposlal na preverenie. V sucasnosti moze trvat pri niektorych klientoch dorucovanie zmluv, resp. samotna aktivacia uctov dlhsi cas, ako je standard, ktoreho sa chceme v buducnosti drzat.

Ako uz bolo na mnohych miestach komunikovane, od spustenia prevadzky zaznamenavame vysoky zaujem slovenskych klientov o nase produkty, ktory prekrocil nase ocakavania. To nas samozrejme nesmierne tesi, ale zaroven zavazuje k neustalemu zlepsovaniu nasich sluzieb.

Pevne verime, ze "hlad" po nasich produktoch bude pretrvavat co najdlhsie. Zatial tomu vsetko nasvedcuje, kedze pocet novych ziadosti kazdym dnom vyrazne rastie.

Prajem prijemny den.

Marek Michlik
mBank

To jurajove:

Dobry den prajem,

Vasu ziadost sme preverili a zistili sme, ze zmluvy k Vasmu uctu boli z nasho spracovatelskeho centra vratene kurierskej sluzbe spat, kedze zmluva nebola uplne podpisana.

Mal by Vas v dohladnej dobe kurier kontaktovat opat kvoli kompletacii zmluvy. Ak by sa tak nestalo v priebehu niekolkych dni, napiste mi prosim e-mail na marek.michlik@sk.mbank.eu, aby sme nasli co najrychlejsie a najprijatelnejsie riesenie.

Ospravedlnujem sa Vam za chybu nasej externej kurierskej sluzby, ktora zmluvu po jej podpise a overovani osobnych udajov k nam nevratila uplnu.

Dakujem za pochopenie a prajem prijemny den.

Marek Michlik
mBank

Sme INI a budeme INI - Banka pre klientov. Okrem toho prostredníctvom web stránky INA banka komunikuje aj ferovost a flexibilitu. Ja mam však INY postreh. A už aj skúsenosť. Žiaľ negatívnu. Ešte v novembri som vyplnil v elektronickej podobe formulár Žiadosť o založenie účtu s tým, že zmluvy prídem podpísať osobne do BA do kiosku v autobusovej stanici Mlynské Nivy. Povedal som si, že jednu návštevu v banke obetujem. Po cca 10 dňoch od vyplnenia žiadosti sa mi ozvala slečna s milým hlasom, že ZMLUVU MAM PRIPRAVENU na dohodnutom mieste - AS Mlynské Nivy. Kedze som bol práve mimo BA, povedal som, že zmluvu prídem podpísať až budúci týždeň. Deň D prišiel dnes. S veľkým očakávaním som sa prepchatymim ulicami autom predieral k AS. Najskôr ma prekvapilo umiestnenie kiosku. V strede vestibulu pod schodmi by som to nečakal. Priznám sa že červene vetrovky zamestnankýň na mňa tiež nevplývali príliš profesionálne. Mal som pocit, ako by som vkročil do Zelovocu. Aj keď je pravda, že od vchodových dverí dosť "ťahalo". To však musel projektant predpokladať, že na takom frekventovanom mieste, ako je vchod do AS sa dvere počas pracovného dna nezavrú. Podišiel som teda k pultu a moje nadeje o INEJ banke sa začali rozplývať. Zmluvu som mal mat už týždeň pripravenú. Po identifikácii na základe preukazu totožnosti mi zamestnankyňa oznámila, že zmluva ešte NIE JE VYTLACENA, a že musím 5 min počkať, lebo "pravá ruka nevie, čo robí ľavá". Tak som teda išiel na 5 minúť počkať von - aspoň som mal pod kontrolou auto a hlavne odtahovku, pretože som parkoval v zákaze. Keď som bol dostatočné prevetraný vrátil som sa po 5 minútach na "miesto činu". Moje prekvapenie sa vystupňovalo po oznámení zamestnankyne, že ma pre mňa zlu správu. Budem musieť príst inokedy, pretože im NEJDE SYSTÉM. Tak a bol som vybavený. Moje nádeje o INEJ banke, banke pre klientov, ferovosti a flexibilite boli definitívne fuč. Zamestnankyňa mi síce oznámila, že hneď ako zmluva bude vytlačená, tak mi zavolá a môžem ju prísť podpísať. To sa však už žiaľ nestane. Radšej si počkám na konkurenciu. Síce dovtedy neušetrím na poplatkoch, ale ušetrím si čas a nervy brázdením prepchatou Bratislavou. No a pri najblizsej možnosti určíte uprednostním kuriéra pred návštevou banky. Pevne verím, že naozaj bude INÁ.

P.S. v polovici decembra mi mailom prišiel oznam, že zmluvu mám pripravenú. Na kontakt@mbank.sk som odpisal, že zmluvu chcem stornovať a beriem späť svoj súhlas na spracovanie osobných údajov. Dnes máme január a mne chodia maily, že moje účty sú aktivované. Naozaj INÁ banka....

Nuz, zaciatok mBank bol velkolepy, ale bohuzial tie startovacie sluzby su zatial velmi zle. 27.11. 2007 som podal ziadost, kurier so zmluvou prisiel 28.12.2007. Dnes je 4.1.2008 a cakam na potvrdzujuci mail, ze podpisana zmluva prisla spat do mBank. Prepacte, ale keby som to poslal osobne Slovenskou postou ako obycajnu zasielku, tak to tam mate uz aspon 2 dni... Po tychto skusenostiach sa obavam vyuzit dalsie sluzby mBank... Zvazujem, ze poslem "pozdrav" do BRE v PL, nech vedia ako sa rozbieha pobocka v SK.
Moja zmluva je HMP041890709, to som zvedavy, ci niekto z mBank cita tieto blogy.

Podobny zazitok ako hahaha, mam zmluvu , mam internet banking a konto stale nepouzitelne, lebo na to banka kasle. Od podania ziadosti ubehol mesiac a pol, mam volnych pol miliona, a dam to teda do inej banky, ked tato o to nestoji ( cislo ziadosti HMP056867326 ). Konstatujem , ste naozaj ini , banka, ktora nestoji o zakaznikov. Vazeni manazeri, to naozaj treba napisat do Commerz bank, aby si nasli inych manazerov, ze tito im pokazili inac celkom zaujimavy projekt na Slovensku ?

Vseci tu nadavaju na ine banky. Ja som vyplnil ziadost na ucet (cislo ziadosti HMP048700870 ) 2007-11-27 13:26:27, dostal som potvrdzovaci email, ze ma skontaktuje kurier, odvtedy prebehlo 15 dni a nic. Tolko sa necaka na otvorenie konta snad v ziadnej banke na Slovensku. To je informacia pre tych co teraz zatracuju ine banky. U mna zatial vedie Tatrabanka. Zvihli ceny ale sluzby maju jednoznacne najlepsie.

Vaše banka mě velmi zaujala, líbí se mi vaše fylozofie a otevřené myšlení, chtěla bych s vámi spolupracovat na hypotečních úvěrech, mám velmi dobrý plán jak vám pomoci s reklamou, tak aby vás to nic nestálo a zároveň obě strany vydělaly. Pro super byznys je třeba otevřeného myšlení a to je přesně to co v Česku a na Slovensku chybělo! V lednu budou založeny v Bratislavě dvě společnosti a já chci s vámi spolupracovat. Dále bych ráda komunikovala přes email a dozvěděla se na koho se mohu obrátit s možnou spoluprácí.
Děkuji Gábina Hájková
finance.g@seznam.cz

Mily skuseny,
to, ze Ti poslala SLSP uverovu kartu by si mal brat ako pozitivum, aj ked mas posl. roky na ucte minimalne 100 tis. Nikdy nevies, kedy budes taku kartu potrebovat... Napr. pojdes do zahranicia a Tvoju platobnu kartu Ti bankomat zozerie, alebo ju stratis, ukradnu ju a pod. Vtedy by sa Ti hodila tato kreditka... Osobne by som isla do banky poziadat o vyssi uverovy limit, 10 tis. je malo... Nadavas na autora takehoto produktu, asi nevies, ze kreditna karta v kazdej jednej banke je o tom istom!!! Bezurocne obdobie je od 40 - 55 dni, avsak len pri platbe kartou. Pokial vyberies peniaze z bankomatu, je to spoplatnene. A ver tomu, ze slsp ma jeden z najnizssich poplatkov. Vyber z bankomatu ma nastat len v pripade nudze.. Aj podnikatelia, ci ludia s vyssim prijmom vyuzivaju tzv. kreditky.. vyuzivaju bezurocne obdobie a potom peniaze vratia.

Superskúsenosť so Slovenskou sporiteľňou. Mal som posledných 10 rokov na účte minimálne 100 tis. Sk. Banka mi poslala priamo domov "výhodnú úverovú kartu" s úverom na 10 tisíc Sk a s inými výhodami napr. za výber v bankomate 1,5% z výberu, min. 150 Sk. Myslím si, že autora takéhoto produktu by mali vyšetriť, za čo nás má. Musia predsa vedieť, že keď som doteraz úver nepotreboval tak mi bude tých 10 tisíc nanič. Mala by sa z toho mbank poučiť

Vsetci nadavaju na banku, znamu ako <A HREF="http://www.tatrabanka.sk" REL="nofollow">nenažraná sviňa</A> http://www.tatrabanka.sk ale nie je to len o nej. Ta aspon nerobi taky podvodny marketing.

Reklamne oddelenie banky, ktoru nazvem <A HREF="http://www.vub.sk/" REL="nofollow">falošný pes</A> http://www.vub.sk slubuje a slubuje a zahrava sa s nami klientmi, podla mojho nazoru za hranicou etiky. 5% na ich ucte je podvod, vysmievaju sa dalsim bankam, ze oni si na taky podvod netrufli. S tym by sa malo skoncovat ...

Dufam, ze mbank nebude iba slubovat a neprisposobi sa podmienkam trhu, ale poradi sa jej trh zmenit.

Aké je to, písať si sám so sebou? ;)

Budú sa dať v banke založiť aj podnikateľské účty?

Tak tak, vsetko chcem zadarmo - bez poplatkov, urocenie na BU aspon 22%, hypotekou tu vysoku sadzbu skompenzujme - navrh tak do 1,5% p.a. :)

Potencialni klienti - skuste pochopit, ze banka nie je charita ale podnikatelsky subjekt s priam povinnostou tvorit zisk.

Mili mBankari, drzim Vam palce, je tu urcite trhova medzera, ale DOBRE si precitajte ocakavania Vasich potencialnych klientov... Konkurent.

pridavam sa k erikovi
necakam urocenie zostatku... ale za to ze mi tam chodi prijem ocakavam jednu (pripadne dve) debetne karty ktorymi zaplatim kdekolvek (teda ziadna visa electron, ale poriadne maestro) a za tieto pohyby ako aj za akekolvek pohyby na ucte nulovy poplatok...
vedel to neblahej pamati aj eliot... moze to vediet aj mBank
.
a vysvetlenia ktore som cital vo fore, ze predsa vsetky banky na SK maju poplatky a my nemozeme byt bez su trapne... ak ma byt mBank iny nech je...trebars iny ako mBank.pl alebo commerzbank.de...ale to by som asi chcel prilis....

Cely ucet, karta, platby by mali byt zadarmo. Ked to dokazu banky v USA tak preco nie u nas, ale Slovac je nenazrana a uctuje si vsetko. Minule som minul v restike na obed pre 3, 1800SKK, dal som si jedlo zabalit a na ucte som si nasiel balne....

Urcite treba trochu otvorit ten monopol, ktorym bankovy trh na SK je.
Suhlasim s malym mesacnym poplatkom, lebo zadarmo nie je nic a posobi to divne, prejavi sa to mozno inde napr. v urokoch na uver alebo v inych sluzbach. Treba aj udrziavat uroky na sporiacom ucte a uroky na uvery v prijatelnej rovine. Zaujimavo to maju vyriesene v Merkur bank v Dansku, kde si mozete zalozit sporiaci ucet a rozhodnut, ci uroky pojdu na socialne,ekologicke alebo kulturne projekty. Ale to je druzstevna banka, vec u nas neznama. Paradox je, ze na SK bola zalozena prva druzstevna banka v Europe - Palarikom, volala sa nejak ako Vzajomna sedliacka pozicovna alebo tak nejak a v sucasnosti, su lokalne coop banky ako prospesna konkurencia intl. korporaciam hudbou buducnosti aj vdaka lobingu lokalnych bank a ich majitelov.
Aby som nezabudol, mali by ste pamatat na zacinajucich podnikatelov, pripadne freelancerov v slobodnom povolani a umoznit im rozbehnut ich profesiu a projekty alebo vyrazit na skusy po EU. Na SK, ak nemam 2-rocnu historiu alebo bonitneho rucitela, tak nie je sanca ziskat uver. Pritom ide o male sumy, cca. do 3 mil. sk s ktorymi sa nechcu kamenne banky zaoberat, lebo je to pre nich nevyhodne. Zamestnat sa niekde na full time len kvoli tomu, aby som mal prijem na ktory zoberiem uver, mnoho ludi odmieta.
A urcite by tam mala byt moznost posielat na ucet peniaze zo zahranicia bez toho, aby bol poplatok vyssi ako samotna suma.
tot vsjo.

osobne by som mal rad poriadok, nech je to prehladne, ak za daco platim, nech viem za co platim, mam zaujem o podielove fondy, kreditnu kartu s minimalnym limitom nejakym, len tak na poziadanie. ak viem dokazat ze niekde pracujem, alebo ze som napr. podnikatel, tak nechcem nosit ziadne vypisu z uctov, danove priznania a podobne, to povazujem za sukromnu vec, a nechcem to vlacit a ukazovat niekomu, pokial to nie je nutne.

chapem, ze ak by som chcel hypoteku, ze to budete chciet, ale snad na jednu kreditnu kartu netreba.


dalej ma irituju blaboly o uctovnych polozkach, neznasam ked banka napise, ze prijate a odoslane platby su zadarmo (a inde na inej strane sadzobnika napise, ze uctuje napr,. 5 sk za uctovnu polozku). Pricom to ze prijate a odoslane platby su zadarmo este zvyrazni a velmi nahlas komunikuje... V tomto pripade povazujem to za podvod, nech tam pekne napisu ze su zadarmo + uctovna polozka, alebo proste nech uprimne napisu, konecnu cenu, co ma to stoji... lebo ak automaticky uctuju uctovnu polozku, tak nech to tam napisu, ze to je cena...

proste chcem cisty pristup. samozrejme ze cast ludi bude nadavat na poplatky a? ti nechcu nic. ti uz niekde nadavaju. su ludia, ktori chapu, ze niektore veci budu mozno spoplatnene, tak nech je proste len ciste a transparentne napisane, co kolko stoji. bodka.

Lahko dostupna kreditna karta. Alebo proste poriadok, stalo sa mi ze tatrabanka mi predschvalila uver, vraj stacilo prist, podpisat papier a vybrat sumu, ale ze som mal uver predschvaleny, ked mi to treti krat oznamili, ze ci ho nechcem a mal som vela casu v ten den, cakal som niekoho, tak ze dobre, tak mi dajte ten uver, kupim si novy pocitac alebo daco... A najlepsie na tom bolo, ze som vraj mal predschvaleny uver, dohodol som sumu (mensiu ako som podla jej vypoctov mal dostat), ved som ho mal pred schvaleny a o den mi vola slecna, ze mi zamietli uver. Ako nechapem, naco ma nutia a presviedcaju ze mam predschvaleny uver a potom ho zamietnu...

Chcel by som od vas, ale Lacno dostupnu kreditnu kartu, predpokladajme, ze na nejaky maly limit povedzme 20 tisic, pokial clovek pracuje, alebo podnika, tak urcite nebude mat problem mat kartu s 20 tisicovym limitom, bez dokladovania vysky prijimu a neviem co... Chapem pre velke uvery a podobne, ale ked som zivnostnik/podnikatel, tak snad by som mohol dostat prvu kreditku automaticky k uctu, ak o nu poziadam, sak nie velky limit, aspon takyto na bezne obcasne minanie. Potom velmi rad zrusim Tatrakreditku,ktoru mam...

Dalej by sa mi pacili Donate tlacitka, take ako je v paypal, preco na Slovensku nemoze niekto dat na web donate tlacitko, ze by mohol venovat daky cash niekomu na ucet. Sak nech to hodi rovno na web dotycnej banky a ona nech riesi zabezpecenie, nie len eshopy, nech je to ako paypal tlacitko.

Hm, dalsia vec druha banka mi kazdy mesiac uctuje poplatky typu 352 Sk, 408 Sk, 285 Sk atd... akoze viem ze 199 je vedenie toho balika, co su tie dalsie veci ani len netusim, mne nevadia tie poplatky ako take, ale ze neviem co kolko stalo, keby som napr. vedel, ze mi zauctovali tri krat 30 korun za vyber v hotovosti v pobocke, tak by som to bral, ze ok, viem za co to je. ale nech sa to proste rozpise, ak poplatky raz za mesiac, ale pekne podrobny rozpis, ze co kolko stalo... na to ludia mozno budu menej nadavat, ako ked im zauctujete 324 sk a nikto nevie za co...

bolanowski:
In the eyes of a Ranger,
the unsuspected stranger,
had better know the truth of wrong from right...

To Chuck Norris:
it's worth waitnig for mBank, believe me.
I had been waiting for 29 years
;-)

...a mohli by ste uz konecne zacat. Nepaci sa mi, ze ani neuvadzate datum spustenia prevadzky (opravte ma, ak sa mylim). Niekoho to cakanie moze znechutit...

...este dodam k Marekovmu prispevku:
.
.
.
11. Co najlepsie a najzaujimavejsie vkladove produkty - najlepsie podielove fondy, ale aj garantovane vklady. Za samozrejmost povazujem narabanie s nimi cez IB.
12. PRIMERANE podmienky na najmensie typy uverov, ako ja povoleny debet a kreditne karty. Lebo niektore banky maju tieto podmienky nehorazne...

Moj osobny nazor je, ze uz by ste konecne mali spusti svoju prevadzku.
Tym by ste aspon pre mna, spravili asi najviac bez nekonecnych prieskumov.
Ja by som preferoval nasledovne :-)
1. Ziadne mesacne vypisy postou, len ked na webe kliknem ze potrebujem vypis
tak mi pride aj postou. (klasickou).
2. Ziadne neocakavane vypisy, pretoze xcem mbank pouzit na tajne setrenie.
3. Moznost platit cez web stranky napr. cez www.etip.sk aby som mohol podat lotto. :-)
4. Urokovanie mojho vkladu. Ked uz tam nieco susim, nech s toho aj nieco mam :-)
5. mobilnu verizu web stranky, aby som mohol nieco uhradit aj cez mobil.
6. sms notifikaciu, ale to je uz dufam standart.
7. debet
8. Moznost zadat preddefinovanych prijemcov a po kliknuti na uz realizovanu platbu aby sa mi vytvorila sablona na dalsi mesiac.
9. Jednoduche prihlasenie s sms overovanim.
10. aspon jedna kamenna pobocka, najlepsie v BA.
Mierny poplatok mesacne mi nevadi, ale urcite niektorym ano, takze asi by niektorym prislo vhod osekat sluzby na ukor mesacnych
poplatkov

Na mňa toto nepôsobí konfrontačne, tie tvrdenia o sústavnom rastúcich poplatkoch, neprehľadných balíkoch a skrytých podmienkach sú objektívne a je v poriadku na ne poukázať, keďže súvisia s konkurenčnou výhodou, ktorú chcete komunikovať. Možno by ale bolo lepšie reagovať na konkrétne a podložené tvrdenia, lebo rozvíjať diskusiu na základe tvrdení ako "...k nám začali presakovať signály..." alebo "...k nám prenikla z viacerých kruhov..." - nič v zlom, ale pôsobí to trochu neprofesionálne.

Ako hovoríte - je im to ťažko počúvať (pozerať) sa na to. Ale sme predsa v 21 storočí a prístup by nemal byť ako v bývalom režime. Teraz človek robí, lebo robiť chce, nie preto že musí. už sa neviem dočkať ako porušim tie dve banky čo mám! Zrušil som aj starého operátora a zruším aj staré banky. Doúčtovania. :-)