späť

Nie je biznis ako biznis

Počas mojej poslednej služobnej cesty som zažil niečo nevídané. Lietadlom som už letel mnohokrát, avšak toto sa mi ešte nikdy nestalo.

Check-in, osobná kontrola a všetko ostatné prebehlo štandardne. Počas boardingu som však ostal stáť v nemom úžase. Dozvedel som sa od operátorky, ktorá mi to s nadšením oznamovala, že som bol práve ?up-graded?. Jednoducho povedané, zmenili mi štatút mojej letenky z ?economy class? na ?business class?. Dodnes som nepochopil prečo, ale povedal som si: ?Prečo nie??. Nikdy som nevidel význam v tom, aby som počas krátkeho letu letel biznis triedou, keďže rozdiel je tam podľa mňa v tom, že dostanete pár gramov šunky a pohár vína navyše v porovnaní s ostatnými. Zatiaľ čo rozdiel v cene je výrazný. Pár centimetrov priestoru pre nohy naviac pre mňa tiež nehrá veľkú rolu, keďže s mojimi dlhými nohami mám problém takmer v každom dopravnom prostriedku.

Pri príchode letiskového autobusu k lietadlu som si pred mojimi kolegami neodpustil sarkastické poznámky typu: ?Moment, najprv vystupuje biznis trieda.? :) Po usadení v lietadle sa mi však všetko prestalo pozdávať. Presne za mnou sedela mamička s malým dieťaťom, ktoré okamžite spustilo hrozný rev a vytrvalo v ňom až do pristátia. Vravel som si: ?Nevadí, aspoň sa dobre najem.? Hneď po tom, ako sa priblížil vozíček s jedlom, zažil som ďalšie sklamanie po otázke: ?Are you the one, who has been upgraded?? Čiže: ?Ste ten, kto bol povýšený?? Po mojom ?áno? nasledovalo: ?Prepáčte, ale pre Vás mám jedlo z ekonomickej triedy.? Nie nadarmo sa od nepamäti hovorí: ?Ponížení budú povýšení, povýšení budú ponížení.?

Na tomto zážitku zo služobnej cesty chcem ilustrovať, akým spôsobom komunikujú tradičné banky a ako sa od toho chceme odlíšiť my. Všetko zabalené v pozlátku starej známej ?reklamštiny? vyznie pri súčasnej návšteve klientov v bankových pobočkách zväčša úplne inak. ?50-krát vyšší úrok?, ?Neobmedzené výbery v zahraničí? a mnohé iné sú tradičnou bankovou pascou na ľudí, ktorí plávajú po povrchu. Aj na takýchto ľudí mBank upriami svoje reklamné aktivity. S jediným rozdielom ? u nás bude skutočne postačujúce, aby si klienti zapamätali, že to a to je za nulu, je tam taký a taký úrok. Pre všetkých a bez skrytých podmienok a poplatkov. Budeme sa v najväčšej možnej miere snažiť vyhýbať v reklamách akýmkoľvek hviezdičkám a vysvetleniam pod čiarou. Nie je biznis ako biznis. A v slovenskom bankovom svete to po spustení mBank, pevne verím, bude platiť obzvlášť.

  Marek Michlík
PR Manager
mBank

marek.michlik@sk.mbank.eu

Kategórie:

Aktuality

Komentár (25)

Pridať komentár

Váš reklamný PR článok je na smiech. Keď ste nás lapali tak ste nám spievali o krajších-menších úrokoch a teraz splácame úver s ukážkovým 7,03% úrokom.
A to nám trvalo schvaĺovanie úveru 2 a pol mesiaca. Prišli sme tým o byt, ktory predala realitka niekomu inému a ešte sme museli zaplatit realitke pokutu 10 000- Sk-331 eur. Úver sme nakoniec získali. Mysleli sme, ze budeme mať bezkonkurencne najlepsi uver a teraz si pripadam ako blbec. Kamaráti, ktory mali uvery v inych bankach maju rad radom mensie uroky. Začíname rozmýšľať, že si úver prefinancujeme u inej banky, ktorá svoje sľuby aj plní. Na mBank, bohužiaľ nenamotám, žiadneho kamaráta.

A PREČO nové príspevky idú dole a nie hore aby každý videl čo ste zač?Fakt Máte moc prečo.
Já mám svoje osobné prečo.Viete prečo som to všetko písal?Pretože je to prevda a už je nás dosť na to aby sme Vašu činnosť tu na slovensku ukončili.Všetkým ste sľubovali a nakonec nemajú ani účet a naviac ich osobnými datamy ste sa zaviazovali tam kde to není zrovna moc dobré!

No ja mám skusenosť s čiech,že jediné čo ste tam po Vašej reklamštine urobili,bolo,že ste si odo mňa zobrali osobné data a koniec,tak si hovorím,není to o banke ale ľuďoch,tak som si skusil založiť konto tu na slovensku.A hádajte čo sa stalo,opeť ste si zobrali moje údaje a to je všetko.Tak to už není o ľuďoch ale o tom že ste klamárštinu v reklamštine len zdokonalili,Naviac keďže to tu tak vychvaľujete,už ste bez akýchkoľvek výčitiek dali do reklamy aj tie maličké písmenká v smluve ktoré keď si ľudia prečítajú,tak zistia že všetko je úúúplne inak?Nie su pod čiarou a u hviezdičky ale su tak malinké.Očerňujete iné banky,ale máte vy svoju obchodnú stratégiu takú,aby ste ju ľuďom ukázali celú,bez skritých odstavcov?Každý robí za peniaze,tak je jasné že dajak zarobiť musíte ale neklamte ľudí,že to robíte zadarmo,potom Vám iba klesá dôverihodnosť.Naviac,prečo nie ste na slovensku?Prečo tu máte len dajaký zápis na obchodnom súde?Prečo keď sa vám chce človek dovolať na centrálu,tak má smolu?Prečo odmietate kontaktovať klientov priamo vy a najímate si ľudí,čo to robia za Vás a nie sú pritom s Vami vôbec nijak viazaný?
PREČO je tu odrazu toľko slov "prečo?"?
Peknú básničku sa naučí každý a tento váš príbeh není Váš ale dakoho úplne iného,tak PREČO si ho privlastňujete?
No nič mám možnosť sa bližšie pozrieť na tieto vaše podozrivé aktivity tak to aj urobím a vyskúšam spustit pár kontrol na Vašu banku,som zvedavý ako obstojíte.Ak dobre tak som ochotný do vás nasypať celé svoje finančné úspory,ak neobstojíte tak každý jeden človek čo pre mBanku pracoval včetne jej zakladateľov(tí hlavne)sa so mnou stretne osobne a nebude to pre neho nijak príjemné.

Pán Michlík (vážená mBank),

nedá mi nereagovať k žiadosti Mira o informácie z 15/12/2007. To že máte tento mBlog je síce fajn - banka otvorená pre komunikáciu - beriem! Ale nemôžete predsa nechať (resp. mBank !! nemôže nechať) čakať potenciálneho klienta na odpoveď /navigáciu na www.stránky/ 2 mesiace ! Takáto mBank "mKomunikácia" nevrhá vôbec pozitívne svetlo na potenciálnych klientov. Prepáčte, musel som reagovať. ... alebo treba jasne na web stránke mBank pri mBlog povedať, že mBlog nie je oficiálne informačné stredisko mBanky pre potenc. klientov a informácie budú (potenciálnym) klientom promptne poskytované e-mailom v záložke mBank "kontakt" (alebo kde !?).

Váž. pán Marek Michlík,

ešte stále pracujete v "Mbank"? Pretože ak áno tak, je my Vás úprimne ľuto.
Toľko snahy a hlavne prostriedkov, ktoré ste vložili do reklamy pred spustením mbank a tak veľa negatívnych skúsenosti vašich tzv. nových klientov, o ktorých sa je možnosť dočiteť len tu na vašej www stránke. Hotová pohroma!

Ešte som nezažil banku kde na otvorenie účtu musím čakať 2 mesiace. Je síce super, že poplatky budú 0Sk, ale kde je istota? Čo ak raz budem chceť urobiť prevod a vám to bude trvať 2 mesiace a jedine čo sa od vás dozviem je "RIEŠIME TO" !

Dobry den Miro a Pavol,

co sa tyka rucenia, vsetky potrebne informacie su k dispozicii na tejto adrese:

http://www.mbank.sk/sprie...

Prevodny prikaz z uctu vedeneho v mBank do inej banky trva standardne, t.j. priblizne 2 pracovne dni.

Co sa tyka urocenia, citujem bod 1.8.3. nasich vseobecnych obchodnych podmienok:
"Peňažné prostriedky na účtoch sú úročené podľa pohyblivých úrokových sadzieb." Cele znenie obch. podmienok k uctom je k dispozicii na adrese:
http://www.mbank.sk/sprie...

Overovanie pristupu klienta pri prihlasovani do internet bankingu prebieha vo forme zadania prihlasovacieho mena a hesla. Debetne transakcie su potvrdzovane pohyblivym sms kodom zaslanym do Vasho mobilneho telefonu.

Ak budete mat akekolvek dalsie otazky, mozete mi pripadne napisat e-mail na adresu marek.michlik@sk.mbank.eu

Dakujem a prajem prijemny den.

Marek Michlik
mBank

Dobrý deň.
Postrádam odpoveď, reakciu kompetentných pracovníkov banky na príspevok miro z 15.12.2007. Odpoveď na uvedené otázky je pri rozhodovaní o prestupe z iných bánk v SR pre mňa podstatné a dôležitejšie, ako momentálne ponúkané výhody, ktoré by som momentálne bral.

To je pekné čo o sebe píšete, a aj ma to pritiahlo k vám na Krížnu ulicu a chcel som si zriadiť mKONTO aj eMAX, ale zažil som sklamanie z prístupu vašich ľudí. Keď si ma pár minút nikto nevšimol a neoslovil, tak som si vravel o.k., skočil som k vám aspoň na záchod a veril že po návrate sa to zlepší. Ale nezlepšilo sa nič. Jedna vaša zamestnankyňa sa venovala zákazníkovi, ale ostatní sa bavili medzi sebou a niečo riešili, niektorí nerobili nič. Podišiel som teda do stredu miestnosti kde boli ďalšie stolíky (obslužné miesta) v nádeji že si ma niekto všimne a opýta sa ma čo si prajem. Nestalo sa. Tak som sa ja snažil niekoho osloviť, ale ten niekto sa vyhol mojim očiam a bol zjavne na odchode. Tak som tam ešte chvíľu postál a potom som bol na odchode aj ja. Možno sa k vašim produktom skúsim "prehrýzť" sám doma cez internet. Nemám rád kamenné banky, ale je fakt, že s takým zlým prístupom a ignoranciou ako u vás som sa v žiadnej z nich nestretol.

Ako sa spoplatnuju prevody (platby) do zahranicnych bank>? Su vobec mozne?

dbry dn.
velmi rad by som vedel ako mi viete zarucit vratenie penazi ak u vas nastane krach , akym statutarnym dokladom si viem overit rucene statom sk. a do akej hodnoty nbs za vas ruci , alebo neruci? , ako dlho trva prevodny prikaz z m-bank uctu na ucet inej banky , ked som zadal ziados elektoronicky , ako garantujete urkovu sadzbu za vlozene peniaze ,ako prebieha overenie klienta , pri pristupe na ucet , a pri zadavani transakcii -karticka z kodmy ,cipova karta alebo potvrdzujuca sms s autorizacnym plavajucim kodom na mobil ....alebo daco ine ci nic?,
ziadam o odpoved ale podrobnu a nie reklamne keci
dakujem

Zmluvy o bežných účtoch posielate kurierskou službou. Kurier denne doruči cca 80-100 zásielok, takže pozorné prečítanie zmluvy pri podpise je prakticky nemožne.
V zmluve uvádzate, ktoré prílohy tvoria neoddelitelnú časť zmluvy: POPLATKY,OBCHODNE PODMIENKY........................................
Avšak tie veci chíbajú.
Mám považovať takúto zmluvu platnú a fairovú pre klienta

To JanoLietac:

Vyberat v zahranici bez poplatku bude mozne v kazdom bankomate akceptujucom karty VISA, tzn. ano aj "vratane Amerik a Azie" :)

Pekny den.

Marek
mBank

To Iva and Marcela:

Klientom poskytujeme pri beznom ucte mKONTO 3 bezplatne vybery z ktorehokolvek bankomatu mesacne. Hotovostne vklady na nasich mKioskoch a Financnych centrach nebudu mozne. Pravdepodobne v buducom roku predstavime tzv. vkladomaty, t.j. automaty na vklad hotovosti.

Citujem aktualne moznosti hotovostnych vkladov z nasej web stranky:

"Ako si môžem vložiť peniaze na moje mKONTO?
Vklady je najlepšie vykonávať bezhotovostným prevodom, napríklad požiadať zamestnávateľa o zasielanie mzdy priamo na účet v mBank.
Hotovostné vklady v prospech Vášho účtu mKONTO môžete vykonať hneď niekoľkými spôsobmi:
- vkladom hotovosti na Váš účet v inej banke a následne prevod v prospech účtu mKONTO,
- vkladom hotovosti na pobočke ktorejkoľvek banky priamo v prospech mKONTO,
- vkladom na ktorejkoľvek pošte formou Poštového peňažného poukazu U .
Za vykonanie vkladu hradí klient poplatok podľa Cenníka tej organizácie, ktorej služby pre vykonanie vkladu využije."

Marcela, podnikatelske ucty zatial neposkytujeme, v priebehu buduceho roka predstavime ucty pre segment malych podnikatelov. Dlhodobo sa vsak chceme profilovat ako retailova banka.

Pekny den zelam.

Marek Michlik
mBank

Reagujem na Ivkin dotaz čo sa týka poplatkou v iných bankách .Viete my napisať čo budú tieto služby stáť či už výbery priamo na pobočke inej banky alebo taky vklad na účet. Dá sa to aj nejak inak. Dá sa tento účet využiť aj ako podnikatelský? Pokial my odpoviete čo by ma potešilo :-) tak zrušim všetky tri účty v bankách ktoré my žerú peniaze jedná radosť a pridám sa k Vám. Ďakujem čakám....... :-)

Bez poplatku nie je nic!!!!!
Co bankomaty...? Nakolko Vasa banka nema bankomaty, bude stat kazdy vyber z ineho bankomatu 35 SK!!! Co v pripade, ze pride klient osobne na pobocku? Bude platit..!!!! A co vklady na ucet? Nakolko nema Mbank dostatocne vela pobociek (len 4 v celej SR), bude musiet klient vkladat na svoj ucet v Mbank v inych bankach!! A toto ho bude stat riadne peniaze...

Paci sa mi misia Mbank, no "komunikacia bez poplatku" je zavadzanie.

A co tak presedlat hned na high uroven a porovnavat sluzby z anglickymi bankami? Visa debit card(embosovana)-za dara.Vedenie-za dara... Vybery z bankomatov-za dara. Platby v obchodoch-za dara.... Lubo.

no zni to fajn, ale jiz jsem take slysel ,,duveruj, ale proveruj,,...

Marek

to s tym upgradom, to sa obcas stane. Aj ked obavam sa, ze v tvojom pripade, koli tej poznamke kolegom, zasiahla "vyssia sila" ;)

Chcem sa spytat na tie ?Neobmedzené výbery v zahraničí?. To myslite skutocne globalne vratane Amerik a Azie?


--Jano

Mna by len zaujimalo, ktore su tie seriozne banky, kde vam vsetko povedai dopredu, nic nezatajuju (nech mate prekvapenie)....ci je to ta s 50x urokom, alebo ta, kde nedavno zdrazil vklad v hotovosti na ucet....

To s tym lietadlom je len jeden osobny zazitok pisatela. Ja som tiez zazil, ze za kupenu letenku v economy class (mozno najlacnejsiu z celeho lietadla - pretoze to bolo cez studentsku agenturu) som kvoli nedostatku miesta letel v business class. A nerobili rozidiel medzi mnou a inymi "businessmanmi" v tejto triede. Od zaciatku bolo sampanske, chlebicky s kaviarom, menu na ranajky, veceru, obed (bol to 12 h let), perina, atd. ...
A tak to bude asi aj s bankami - ako to tu bolo spomenute - netreba hadzat vsetky banky do jedneho vreca.

Boooze, stale same lubozvucne keci, kym zacnete naozaj "podnikat" aj na slovensku, tak ostatne banky uz budu mat davno ucty zadara :)

Tak prestante kecat a uz konecne zacnite pracovat, coskoro budem mat 26 a skoncia moje studenske vyhody v TB, a tym aj nizke poplatky za to ze som sa odvazil niekomu zverit svoje peniaze. Jedine co potrebujem je ucet zadara, nejaka garancia vkladov, okamzity narodny a medzinarodny clearing (ziadne zakonom stanovene 24 hodinove cakacky). Pripadne nejaka platobna karta, nech nemusim vsetko objednavat cez internet ale mozem si nieco aj v normalnom obchode kupit a zaplatit. A dufam ze kazdy obchod kde sa kartou platit neda, tak skrachuje, co ine s nim.

Ak mate rozum, tak svoj platobny interface urobite tak, ze aj male decko bude vediet naimplementovat mBank platbu na svoj WEB. Kludne sa "inspirujte" sluzbou paypay ci paypal.

Bodaj by Vám tá svetožiara vydržala čo najdlhie....

Hi Marek,
nice text.\As far as I understood is funny part about airplane...
Me ... never flight business class though :(

nazdar rumun,
ako? :-))) dobry clanok :-)))

Len aby to tak nebolo iba zo začiatku.
Vami uvedené "akcie" súčasných bánk tiež úplne odsudzujem, ale poznám aj seriózne akcie, takže by ste ich nemali hádzať do jedného vreca. Zdá sa mi, že vám začína pršať do nosa.