späť

Dozrelo Slovensko pre tento typ banky?

Keďže som ako nový pracovník práve absolvoval zaškolenie v susednom Poľsku, rád by som sa s vami podelil o svoje zážitky. Klúčové posolstvo, ktoré som si zo sebou odniesol bolo, že mBank nie je len celkom iná banka, ale hlavne banka pre otvorených ľudí, ktorá neostáva iba pri slovách.

Všetko krásne vidieť na ich prvom televíznom spote , ktorý v Poľsku pred ôsmimi rokmi urobil revolúciu v ich bankovníctve. Klasického bankového manažéra tu stavajú do roly Batmana, ktorý klientovi kľudne aj zatancuje na stole, aby ho získal...

To, že mBank neostáva iba pri slovách zase pochopí každý, kto vstúpi do poľskej centrály. Hneď pri vstupe vám udrie do očí stolný futbal, kde si zamestnanci odbúravajú stres, pracovníka v kravate nájdete len s ťažkosťou a celkový dojem umocní plyšový krtko ako vystrihnutý z detského kútika IKEA.
Niekto by si myslel, toto predsa nemôže fungovať, no mBank má v Poľsku skoro dva milióny klientov /skoro polovica Slovenska/ a svoje aktivity stále rozvíja – mobilný operátor, leasing a pod.

U nás si mBank zatiaľ spájame iba s výnosným eMAXom, či kňazom s červenými ponožkami, mBank je hlavne o prístupe. Zriadili sme ako vôbec prvá slovenská banka fórum, kde otvorene komunikujeme o svojich produktoch. Nebojíme sa kritiky a keď príde nato, kľudne si so svojimi klientmi sadneme na pivo /mPub/ a podebatujeme o všetkom medzi štyrmi očami.

Dávam si ale sám otázku. Dozrelo Slovensko pre tento typ banky?

Text: Matúš Gajdoš - mBank bloger

Kategórie:

Aktuality

Komentár (11)

Pridať komentár

A kde sa , prosím, nachádza mPub? Rad by som poriesil niektore moje zalezitosti osobne. Odpoviete mi? Dakujem

ahoj, musim plne suhlasit s Danielovou reakciou, pokial ide o kurierske sluzby, tak su na bode mrazu, mne sa kurier ozval telefonicky, ze ma pre mna zasielku a spytal sa ma kedy budem na uvedenej adrese, ked som mu oznamil, ze v tento dany den sa budem na uvedenej adrese zdrziavat az po 19:00 hod., tak mi navrhol, ze zasielku dorucia aj na inu adresu, na ktorej sa budem nachadzat na druhy den, tato moznost sa mi zdala najschodnejsia tak sme sa na druhy den a case, ktory vyhovoval obom, potialto bolo vsetko OK
v dohodnuty termin a ani na dalsi den kurier vsak neprisiel, ked som mu volal odkazal ma na hotline, ze on tu zasielku posunul inemu kurierovi nakolko som zadal iny region na dorucenie (samozrejme v tom istom meste), na hotline som sa dozvedel, ze o zasielke nic nevedia, tak som volal do mBank, kde mi navrhli, ze mam danu zmluvu stornovat a vyplnit znova, popripade zajst rovno k nim a tam ju vypisat (samozrejme o5 znova), co som z casovych dovodov odmietol a vyjadril sa v tom zmysle, ze mBank ako zadavatel zasielky by mohol trochu zatlacit na kuriera z pozicie zakaznika, takato ochota sa nenasla
osobne tiez obcas vyuzivam kuriera a ak by mi moj klient zavolal, ze ma so zasielkou "problem", tak by som sa inak obracal aby som ho vyriesil, nehovoriac o tom, ze za to vlastne tej kurierskej sluzbe platim
mozno naivne, ale dufam, ze hadam pridu este stare zlate casy: "nas zakaznik, nas pan"
a mBank by sa mala nad spolupracou s danou kurierskou sluzbou zamysliet, ta jej totiz pekne moze pokazit meno a to sa potom fakt tazko naprava

Presne tak. mBANK chcela a chce urobit revoluciu v Slovenskom bankovnictve. Pristup ku klientom povazujem za pozitivny, lebo pracovnici v mBANk sa vedia prisposobit klientovi a nie klient k poradcovi. Statisticky je mBANK medzi najlepsimi z najlepsich a svojim pristupom ku klientom vybuduje este vacsiu doveru. Co sa tyka uverovej zmluvy tak je omnoho transparentnejsia ako ostatne zmluvy v inych bankach a takisto su postavene ta, ze aj obyvcajny clovek pochopi, co je v nej napisane.

mbank je dobry napad, bezpochyb. Moja skusenost je ale dost negativna - skratka mbank sa zachovala dost neprofesionalne. Spravat sa neprofesionalne si moze dovolit takmer hocikto, banka vsak nie.

Islo o to, ze som si vybavoval ziadost o ucet mkonto a mmax. Vsetko som vyplnil na internete s tym, ze som si mohol v tom case (neviem ci sa to da este stale) nechat zaslat zmluvy na podpis kurierom do miesta kde zijem (mimo SR). Nic nechodilo. Tak som zavolal na linku pre zakaznikov a tam povedali, ze vsetko odovzdali kurierovi. Vraj mam volat tam. Vraj ziadost eviduju aj ju poslali. Tak som volal kurierovi a ten povedal, ze o nicom vlastne nevie. Tak sa to natahovalo este chvilu, potom mi povedali aby som si vyplnil este jednu ziadost a tu nech odoslem niekomu na Slovensku (manzelke) tak sa aj stalo ale problem bol zasa ten, ze uz jednu ziadost evidovali, takze ani z toho nic nebolo. Trapas.

Tak som sa vratil na Slovensko a isiel som teda do tretice vyskusat. Zas sa nepodarilo. Vyplnil som ziadost na internete, prisiel na pobocku (v Avione) a tam spociatku islo vsetko hladko ale potom zrazu slecna hovori - "joj, ziadost je zablokovana a neviem preco". A bolo vybavene. Tak som si povedal - ok, vzdavam to, predsa niekomu, kto robi taketo kixy svoje peniaze nezverim. Volali mi ale asi o hodinu ze sa to predsa len podarilo a tak som prisiel znova, NANOVO sme vyplnili formular a uz mam ucet aj karty mi na moje OBROVSKE prekvapenie prisli. Takze vsetko OK da sa povedat.

mBank zelam vela uspechov a dufam, ze tieto kixy boli len detskou chorobou a ze banka sa bude spravat ako sa od nej ocakava - profesionalne.

Co sa tyka tej formulacie o kt. sa tu pise- zda sa to dost divne, ale na druhej chapem, ze banka sa poistuje proti tomu, ak by nahodou skrachovala, resp. bola odkupena, tak aby dokazala pohladavku presunut na dalsiu osobu. Tiez v pripade, ze clovek nesplaca, tak banka castokrat oslovuje "lamacov prstov" - kazda banka to tak robi - a tym samozrejme musi poskytnut informacie kolko dlzite a vase udaje aby si vas vedeli najst...a dolamat vam prsty ;) Bolo by dobre to pozriet v inych bankach, ci aj oni maju taketo body, resp. sa spytat pravnika.

Také množstvo podvodov, ktoré sa udialo na obyvateľoch Slovenska je asi jedinečné. Preto je veľká nedôvera. Ja som si v bankomate z môjho mkonta vybral 500.-Sk a po týždny som aj z Vášho vypisu zistil, že túto sumu nemám započítaná, tada že som ju nevybral. Následne som mal dotaz do banky, kde mi odpísali, že sa stala chyba ktorú zapríčinila spoločnosť Visa. Moja otázka je táto. Ako to, že Vaša banka okamžite na toto neupozornila svojich klientov? Podľa mňa z Vašej strany je to veľká nedbalosť v starostlivosti o klienta. Máte množstvo reklám ako získavať nových členov ale toto Ste nedokázali zabezpečiť. Inak moje skúsenosti sú veľmi pozitívne.

"Formulácia uvedená v bode 12.4 vyplýva zo zákonnej úpravy a bod 12.5 na ňu nadväzuje s tým, že klient dáva súhlasy na poskytnutie údajov bankového tajomstva a osobných údajov v súvislosti s postúpením tejto pohľadávky. .." Zakon vravi ze akejkolvek??? tretej strane??, to sa mi nezda. V tomto prípade by snáď stálo za úvahu tú "tretiu stranu pomenovať-konkretizovať a je po probleméme...Luboš

Tak ako písal mBloger pán Gajdoš, všetko je to o prístupe k ľuďom. Ak sa mBank bude správať tak ako sa správajú ostatné banky tak nepomôžu nulové poplatky, mFora a neviem ešte čo.
Dôležité sú služby, ale hlavne aj servis, ktorý banka poskytuje. O existujúceho klienta sa treba starať a nielen ponúkať mu nové a nové produkty, aby "pchal" svoje peniaze do produktov, ktoré možno ani nepotrebuje.
Ináč bude mBank rovnaká ako ostatné už existujúce banky.

x-tremista34 : Formulácia uvedená v bode 12.4 vyplýva zo zákonnej úpravy a bod 12.5 na ňu nadväzuje s tým, že klient dáva súhlasy na poskytnutie údajov bankového tajomstva a osobných údajov v súvislosti s postúpením tejto pohľadávky. Toto ustanovenie nejako nezbavuje banku povinnosti dodržiavať ostatné ustanovenia zákona o bankách a zákona o ochrane osobných údajov.

Nepodarilo sa mi prihlasit do mFora, tak skusim Blog.
Som v komunikacii s ludmi z mBank a vybavujem mHypoteku na refinancovanie mojho starsieho a "urcite vyhodneho" hypotekarneho uveru inej banky. Uz som v stadiu, ze mam uver schvaleny, dostal som od pracovnika banky zmluvy na prestudovanie a pripomienkovanie ... a to je ten povestny kamen urazu:
V zmluve su dva sporne body, ktore som pripomienkoval s navrhom o ich vyskrtnutie. Nejedna sa o zle ustanovenia, len formulacia tychto bodov, konkretne 12.4 a 12.5, je pre mna zarazajuca a neakceptovatelna. Svojim podpisom na zmluve davam banke suhlas s na postupenie pohladavky akejkolvek tretej osobe, dokonca ju splnomocnujem na odovzdanie vsetky informacii o mne ako dlznikovi a je oslobodena od povinnosti pritom dodrzat bankove tajomstvo.
Na moj navrh ich vyskrtnutie zo zmluvy, pretoze s ich znenim nesuhlasim som dostal odpoved, ze mBank ma uverove zmluvy takto nastavene a nic menit nebude.
Je to o pristupe, o ochote nieco zmenit alebo o schopnosti pocuvat klienta a aj jeho nesuhlasne stanoviska a nazory?

mPub bude tiež bez poplatkov?

Zdravim,
osobne si myslim, ze Slovensko dozrelo aj na takyto typ banky. Problem je, ze naprv iny typ banky musi dorazit. Prvym naznakom je zda sa mBank.
To ako chodite na centrale v praci obleceny, ci na kazdom poschodi maju zamestnanci "detsky kutik" to klient a zakaznik nevnima a nie je to pre neho podstatne.
Podstatne je aby mBank alebo aj hociktora ina banka bola o pristupoch. O pristupoch k svojim klientom, k ludom.
Ak chce byt mBank ina, musi byt aj ina ako ine banky. A percenta nemam namysli. mForum je super, bilancny mechanizmus je vyborny napad. Uz sa tesim na mPub (verim, ze cenovo nebude len pre bankarov resp. privatnych klientov hehe)...
... a s pristupom pridu aj ludia, lebo ludia maju dobry pristup radi :)