Meniny má: Daniel
späť

Najčastejšie otázky a odpovede o zmenách v odosielaní platieb

V posledných dňoch sa viacerí z vás pýtali na zmeny súvisiace so zadávaním platieb. Dôvody, pre ktoré ku zmene došlo sme bližšie popísali v článku na našom blogu.

Mnohí z vás chceli vedieť, či zmeny neovplyvnia existujúce trvalé platby alebo inkasá a teda či faktúry za bývanie, služby a pod. budú bez problémov uhradené. Netreba sa obávať, trvalé platby aj inkasá zadané v minulosti sa budú i naďalej vykonávať.

Nižšie nájdete ďalšie frekventované otázky, spolu s krátkym návodom ako v danej situácii postupovať.

 

 

Nedarí sa mi uskutočniť platbu prijímateľovi z Adresára alebo z Histórie. Čo mám robiť?

Ak sa vám nedarí odoslať platbu, ktorú ste si uložili v Adresári alebo chcete zopakovať platbu z Histórie, skontrolujte či pole „Názov prijímateľa“ obsahuje reálny názov alebo meno. V prípade, že je uvedená len pomlčka, podčiarkovník, prípadne len jedno písmeno alebo číslo, zobrazí sa upozornenie, že platbu nie je možné vykonať:

„Zadali ste nesprávny alebo neúplný názov prijímateľa. Skontrolujte názov prijímateľa, inak nebude možné platbu vykonať.”

Bez ohľadu na to, či sa snažíte previesť prostriedky na účet vedený v mBank , alebo do inej banky v rámci EÚ, kontrola „Názvu prijímateľa“ vás nepustí ďalej, kým nenahradíte niektorý z nepovolených znakov reálnym názvom prijímateľa. Nahraďte pomlčku, podčiarkovník alebo mriežku reálnym názvom (menom prijímateľa) a platbu bez problémov vykonáte.

 

 

Poraďte mi prosím, ako mám postupovať pri zadaní nového trvalého príkazu?

Ak chcete zadať nový trvalý príkaz, je potrebné vyplniť „Názov prijímateľa“ reálnym názvom. Názov prijímateľa nesmie po novom obsahovať pomlčku, podčiarkovník, mriežku, jedno písmeno alebo jednu číslicu. Inak sa zobrazí upozornenie, že platbu nie je možné vykonať:

„Zadali ste nesprávny alebo neúplný názov prijímateľa. Skontrolujte názov prijímateľa, inak nebude možné platbu vykonať.“

Nahraďte nepovolený znak (-, ---, _ _ _, ..., +++, <<, %%%, §§§)v názve prijímateľa reálnym názvom či menom prijímateľa, ako je napríklad Ján Novodobý, resp. Firma, s.r.o.

 

 

Ako zmením parametre trvalej platby (trvalého platobného príkazu)?

Ak sa Vám nedarí zmeniť trvalú platbu (trvalý príkaz) jednou z príčin môže byť že „Názov prijímateľa“ platby nie je uvedený správne. Je možné, že názov prijímateľa uvádzate ako „pomlčku“, alebo nejaký znak, ktorý nie je povolený (..., ---, - , _ _ _ , +,#, $, ‚‘‘, §, \, !, alebo ako zhluky písmen šč, ľč, ťžýá, áíé, ,,,,, ;;;, ). Je potrebné vyplniť „Názov prijímateľa“ reálnym názvom. Nezadávajte do názvu prijímateľa pomlčku, podčiarkovník „_“, plus, mriežku, bodku, jedno písmeno alebo jednu číslicu. Inak sa určite stretnete s upozornením, že platbu nie je možné vykonať. Konkrétne sa zobrazí upozornenie:

„Je nám ľúto, trvalú platbu je potrebné zadať celú znovu, s doplneným názvom prijímateľa.”

Zaregistrujte trvalú platbu/ trvalý príkaz nanovo a zadajte reálny názov prijímateľa a trvalú platbu bez problémov zaregistrujete/ vykonáte.
 

 

Nedarí sa mi odoslať jednorazovú platbu. Postupujem rovnako ako vždy doposiaľ. Ako mám postupovať?

Jednou z príčin môže byť, že „Názov prijímateľa“ platby nie je uvedený správne. Je možné, že názov prijímateľa uvádzate ako pomlčku, alebo nejaký znak, ktorý nie je povolený (..., ---, - , _ _ _ , +,#, $, ‚‘‘, §, \, !, alebo ako zhluky písmen šč, ľč, ťžýá, áíé), a preto sa vám zobrazuje upozornenie:

„Zadali ste nesprávny alebo neúplný názov prijímateľa. Skontrolujte názov prijímateľa, inak nebude možné platbu vykonať.“

Riešením je opraviť Názov prijímateľa na reálny názov alebo meno a platbu bez problémov odošlete

Ak bude platba odoslaná do banky s neúplným názvom prijímateľa, je možné, že banka prijímateľa sa bude dopytovať na presný názov, alebo platbu vráti. S tým sa môžu viazať poplatky za sprostredkovanie doručenia platby, ktoré môžu byť dodatočne zúčtované na ťarchu odosielateľa.


 

Komentár (8)

Pridať komentár

To by ste neboli vy, keby ste zbytočne všetko nekomplikovali. Iné banky s týmito nezmyslami neobťažujú, ale samozrejme mBank musí byť výnimka. Tú platbu z histórie, ak klient nezopakuje, ale ju musí nanovo vypĺňať, riskuje chybu vo VS, resp. inej nekontrolovanej položke. V extrémnom prípade sa môže pomýliť aj v IBANe (zhodou okolností jeho chyba bude sedieť s kontrolným súčtom) a môže celá platba prejsť. Lepšie by bolo umožniť platbu opakovať a vypýtať si ten váš názov účtu. Skôr mám pocit, že je to len zásterka dohladávania názvov účtov v cudzích bankách, aby ste vedeli, že na koho je aký účet, ak dvaja rozdielny ľudia zadajú rovnaký názov. Je nezmysel vyplňovať názov účtu, kam platím, keď ho ani nemusím vedieť. Ak niekomu posielam peniaze, nemusí to byť jeho účet, ale jeho známeho, s ktorým sa dohodol. Firma môže mať účet hlavnej pobočky, ktorá môže mať iný názov a takisto, nesprávne vyplnený názov firmy ešte nemusí znamenať, že dotyčný vedel názov firmy, len nevedel správny zápis. Môže to byť aj iná firma s podobným názvom, len dotyčný si pomýlil firmy.

Zasa polovicata robota...
V pripade nepovoleneho znaku uz vyskoci lepsia hlaska, ale zmena trvalaku s takym znakom nie je mozna. Chcel som zmenit sumu a nedalo sa pre ten znak. Ale nie je mozne zmenit nazov a ten znak vymazat. Pritom ten znak neprekazal ked sa trvalak vykonal...
Stale ziadna informacia z inych bank ze doslo k zmenam z prikazu EU. Vsetci zaspali dobu, len mBank sa cini. Alebo zeby to bolo inak? Kedysi bola taka "prupovidka" o iniciativnom onom.

Proste hovadinske riesenie hodne mB - namiesto upozornenia "neplatny znak" som dostaval "skuste neskor".
Namiesto aby to opravili, nechaju tak a v blogu vysvetluju ze ludia si za to maju dosadit iny dovod podla vzoru z Peliskov - rekl jsem pet ale myslel jsem deset.
Mam viacero bank a standardnu schemu nazvu platby: banka, pomlcka, kto alebo co.
Cuduj sa svete, nikde inde nebol problem ani info/sprava od banky ani nikde v tlaci ze podla EU sa platby musia zadavat inak nez doteraz...
Tak ted mi to vysvetlete.

P.S. odmietnute su iba platby z Adresara, opakovanie platby z Historie prejdu aj s pomlckou. Takze nove pravidla iba otal potal.

Zato ty píšeš ako jednoduchý chlapec, ktorý ani nedočíta význam napísaného. Svojich príjemcov som vždy vypisoval, a táto banka ich neraz názvovo zmršila - tak načo sa teraz hrá? Zdržiavajú obštrukcie mbanky pri nedotiahnutých formulároch (to už poznám na rozdiel od niektorých prostopamäťových), keď sa niekde zaseknú, a nejde ich chybu jednoducho dotiahnuť v štádiu zadávania platby.

to ti zabere strašne veľa času, máš čas vypisovať no nie napísať názov , ved je to kontrola i pre teba komu posielaš

Obštrukcie na štýl, buďme pápežskejší než pápež, európskejší než vyspelé krajiny Európskej únie, s falošným poukázaním na nejaké vymyslené, nepovinné, či mylne vyložené pravidlo vypustené do sveta mimo SR...
Iste to už len zabráni nejakým tuzemsko - daňorajovým práčom peňazí v ich pohodlnom rabovacom lúpení a prepieraní... všetci tieto najškodnejšie záležitosti úspešne tutlú, od (u)platených zodpovedných organizácií a indivíduí, až po európske zložky (ktoré nám predpísali tiež určité pravidlá a zákony).
Ale my sa tu budeme hrať na najvzornejších pri povinne otrockých platbách za energie, služby, miestne dane; hlavne že sama mBank nám vo formulároch iniciatívne pokazí skutočný názov prijímateľa, keď ten pozostáva aj z onej zakázanej pomlčky, či slovenských slov! Vymaže dĺžne, mäkčene... a vytvorí jeho fiktívny názov, ktorý sme akože napísali my sami.

Mohla by mBank uviest, kde v §4 zakona c. 510/2002 Z.z. o platobnom styku sa uvadza, ze je v prevodnom prikaze nutne zadavat nazov prijemcu?

Cele to je stupidny vymysel mBanky a nezmyselna komplikacia.