späť

Úroky, mHYPOTÉKA a novinky v roku 2009

Rozhodol som sa, že prostredníctvom blogu vám napíšem niekoľko odpovedí naraz na množstvo otázok, ktoré sa počas posledných dní nazbierali na mFóre a viditeľne vás zaujímajú.

Tak poďme na to...



Úrokové sadzby a ich určovanie, alebo prečo klesli úrokové sadzby na eMAX-e na 2,60% p.a.

Viem, že mnohých z vás nepotešilo zníženie sadzieb od 5. januára. Ani mňa nie. Pýtali ste sa či, sme nemohli znižovať sadzby postupne. Mohli, to by však malo len dočasný efekt, pretože od 15. Januára ECB znížila kľúčové sadzby znova a verte, že potom by bol ten pokles sadzieb podstatne výraznejší. Pamätám si, že na mFóre bol príspevok, ktorý hovoril „len aby tých 2,60% o chvíľu neznelo ako príjemná hudba“ alebo približne niečo v tomto zmysle. Keď sa dnes pozriete na úrokové sadzby na termínovaných vkladoch na trhu, možno už tých neviazaných 2,60% a množstvo bezplatných benefitov neznie tak zle, však?

Musíme sa pripraviť na to, že ak bude ECB chcieť ekonomiku eurozóny stabilizovať, znižovanie sadzieb bude pokračovať. Dnes však pracujeme na tom, aby sme čím skôr priniesli upgrade eMAX-u, čiže eMAX Plus a verím, že potom už nad výškou úrokovej sadzby nebudete musieť premýšľať.

Ako je to s mHYPOTÉKOU?


Na mFóre sa objavili otázky, alebo „zaručené správy“, že končíme s mHYPOTÉKOU. Úprimne povedané, očakával som, že tieto otázky prídu a to najmä vďaka tomu, že na mFórum môže svoje dojmy napísať slobodne každý z nás. Ako to teda je?

Minulý týždeň sme externým partnerom oznámili, že mHYPOTÉKY budeme predávať už iba prostredníctvom internej obchodnej siete mBank. Čo nás k tomu viedlo?

V dnešnom čase, kedy každý deň počúvame správy o tom, ktorý podnik má ťažkosti alebo sa chystá prepúšťať, sa musíme správať veľmi zodpovedne a  prijať opatrenia, aby sme sa nevystavovali vysokému riziku. To znamená, že aj keď budeme predávať mHYPOTÉKU už iba vo vlastnej obchodnej sieti, budeme posudzovať riziko podstatne prísnejšie, aby sme sa v budúcnosti vyhli prípadným problémom pri ich splácaní.

Čo chystáme ďalej?

Viem, že všetci očakávate, kedy už konečne prídu nové produkty. Je to veľký dlh, ktorý voči vám cítime. Nové produkty sú pre nás najvyššou prioritou. Hneď ako sme dokončili eurokonverziu, dali sme sa do práce na produktoch mKREDITKA a mFONDY.

Pripravujeme už finálne nastavenia, aby sme v krátkej dobe začali s poslednými testmi. Ak chcete vedieť niečo o architektúre kreditných kariet, pozrite sa na stránky českej mBank. Naše kreditky budú takmer identické, pričom by sme pri spustení radi ponúkli karty už aj s poistením. Prví z vás, ktorí sa budú môcť ku kreditkám dostať, budú tí, ktorí aktívne využívajú svoje mKONTO. Na základe vašich obratov vám ponúkneme adekvátny limit na kreditku a 3 rôzne tarify. Jedna z nich bude určite bez poplatku. Ponuku na vydanie karty vám pošleme my. Ostatní z vás budú môcť požiadať o kreditnú kartu buď cez web alebo v našich mKioskoch a Finančných centrách, podobne ako pri mHYPOTÉKE alebo mPÔŽIČKE.

Vývoj nových úverov plánujeme zamerať na produkty pre financovanie spotreby, čo je inak povedané aj „motor ekonomiky“. Tešiť sa môžete na nový rad úverov. Zameriame sa na účely financovania vybavenia domácnosti, rekonštrukcie bývania, ale aj na financovanie nákupu automobilov, kde sa chceme spojiť aj s vybraným predajcom áut a priniesť vám zaujímavú ponuku.

Pri vývoji úverových produktov nevynecháme ani podnikateľov. Zameriame sa na dva základné produkty, ktorými budú kontokorenty a kreditné karty. Aj tu bude platiť pravidlo, že tí, ktorí budú najaktívnejšie využívať svoje mKONTO Biznis,dostanú sa k týmto úverom najskôr.

Všetky tieto produkty plánujeme priniesť v tomto roku. Budeme sa snažiť nájsť aj priestor na vylepšenia v internet bankingu a zapracovať aj niektoré z požiadaviek, o ktorých nám na mFóre píšete.

Som presvedčený, že tento rok prinesie množstvo zmien, ale pevne verím, že v mBank sa dočkáte len tých pozitívnych.

Prajem vám veľa úspechov!

Kategórie:

Zo života banky

Komentár (59)

Pridať komentár

ahoj Marek, byvaly kolega z Hypo.... Chcel som sa iba spytat, ci uz neuvazujete aj o sluzbach pre eserocky?
V takom pripade by som okamzite menil banku...

"Všetky tieto produkty plánujeme priniesť v tomto roku. Budeme sa snažiť nájsť aj priestor na vylepšenia v internet bankingu a zapracovať aj niektoré z požiadaviek, o ktorých nám na mFóre píšete"

Počuli sme Slovo Najvyššieho.. :-)

Takže Matúško - wishlist náš každodenný si nalož do octu,prípadne fixuj formolom.Ešte veľa vody pretečie dolu Dunajom kým sa aspoň mizivá časť asi splní....
Najvyšší na rozdiel od Teba asi píše pravdu a ako riadny chlap drží slovo.
Venuj sa radšej lekciám hry na bicie a podobným aktivitám a nevoď nás virtuálne za náš virtuálny nos.
Ok? :-)

váš komentár

váš komentár

Ahoj všetkým - tak po mesiaci som tu opäť, ale iba ak s výstrahou pre všetkých, ktorí ešte nepodľahli lákaniu. Pri spisovaní žiadosti ste mi najprv ponúkali slabých 15 miliónikov na hypotéku, že s takou bonitou a platom si to môžem s prehľadom dovoliť (a toľko som vôbec nepotreboval:)....Nasledovali tri týždne čakania a potom sa nikto ani len neunúval poslať oznámenie, že hypotéky nedávate a že sa mám ísť kĺzať. Vyjadrenie o zamietnutí, aj to stále len ústne, som si musel vypátrať sám...O tom aké problémy mi to spôsobilo, ani nemá cenu hovoriť. Takže ak je toto váš reálny prístup pod maskou serióznost, tak vám veeeeľmo pjeeeeekne neďakujem. Hoci ma Mka lákala svojimi podmienkami, teraz už ostávam len zvedavý, ako s takýmto prístupom prežijete na trhu. Ešte mi nie je jasné, prečo teraz budete skladovať všetky moje osobné údaje na 10 rokov, keď som pre vás pravdepodobne nezaujímavý klient...Vlastne, AKÝ klient je pre Mbanku zaujímavý??????????????????????????

Dakujem Marek za odpoved ohladom urokovych sadzieb pre mHypo. Myslilm ze mate pravdu s tym, ze klient si naozaj nema ako overit na zaklade coho mu banka urci urokovu sadzbu a je naozaj lahke tvrdit, ze "mame najnizsiu hypoteku".
Prajem menej ufrflanych prispievatelov :-)

a tie vypisy uctu zasielate postou,ze mail obsahujuci taketo udaje este nebol doruceny????!!!!!!!!!

To co za bandu hlupakov zamestnavatev v mBank??!!! Pri otvarani uctu v decembri 2008 bol zaroven pridany aj vseobecky disponent uctu.Uz je chvalabohu februar a aktivacny balicek pre vseobecneho disponenta uctu nebol napriek viacerym telefonatom,mailom doruceny!!!!!!!!!!!Az vcera...Ale po zadani docasneho identifikatora a docasneho hesla bola vypisana hlaska,ze aktivacny balicek uz nie je aktivny a treba zavolat na mlinku!!!Tak sa telefonovalo na mlinku s poziadavkou na vysvetlenie,ako je mozne,ze vypisuje takuto hlasku,ak dosiel aktivacny balicek vcera? A to sa podrzte,operator na mlinke povedal,ze ten aktivacny balicek(po overeni cisla aktivacneho balicka) nie je davno aktivny a ze bol generovany a zaslany v deviatom mesiaci 2008!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na moju otazku,ze ako je mozne,ze bol generovany a zaslany v 9 mesiaci 2008 ,ked moje meno nemalo nic spolocne s vasou bankou sa to snazil zahovorit,ze to nie je podstatne,kedy bol generovany a zaslany,ale podstatne je,ze nie je aktivny a bude zaslany novy!!!!!!!! Nehozazna drzost robit si zo mna blazna! Nakolko som telefonoval zo zahranicia,tak budem sudnou cestou od vas vymahat odskodne a budem uplatnovat narok na uhradu telefonnej faktury,kde som pretelefonoval dost vysoku ciastku pri vybavovani tejto zalezitosti!!!!!!!!!!! A este jedna malickost-pri zavolani na mlinku ma spojovatelka prepojila na operatora a tam som skoro dostal infarkt,ked operator po otazkach na moje rodne cislo,meno-hlaskovanie mena,cislo uctu,kod banky mi zahlasil,ze taky kod mbanka nema,ani mnou zadane cislo uctu.Az na moje kricanie do telefonu mi oznamil,ze on je z ceskej mbanky a mam zavolat znovu na mlinku!!!!!!!!!! A ja som vsetky svoje udaje povedal niekomu cudziemu,kto nema so slovenskou mBank nic spolocne.Cize ta vasa mlinka je navyse aj bezpecna pre zneuzitie osobnych udajov!!!!!!!!!!!!!!!

váš komentár

Pozdravujem vas,
Co sa tyka US na mHypoteky u konkurencie, tak k tomu dam do pozornosti len tolko, ze rozsah US v jednej fixacii od minimalnej do maximalnej US dosahuje niekedy az 5%. Je jednoduche vyhlasit, ze mame najnizsiu sadzu na trhu ak ju takmer nikto nedostane a schovavat sa za definiciu bonity klienta, ktoru si klient nikde neoveri. Kazdopadne, aby ste si mohli porovnat realne sadzby, ktore mozete dostat, tak odporucam si spriemerovat mnimalnu a maximalnu US v jednej fixacii. Potom sa dostanete na pribliznu sadzbu, ktora je realna. U nas su sadzby stanovovane na zaklade LTV. Cim nizsie, tym lepsia sadzba. Neskryvame sa za bonitu a podobne. Raz ked ma klient uver schvaleny, tak si velmi lahko moze vypocitat aku US dostane. A v tom je cela pointa.
Som presvedceny, ze nase sadzby su porovnatelne a svedcia o tom aj reakcie klientov, ktori prichadzaju k nam kvoly refinancovaniu.
Co sa tyka vypisov, mali by byt dnes odosielane.
Prajem vam vsetkym uspesny den!
Marek Duban

Vypisy uctu za januar budete zasielat kedy?!

Utahovanie opaskov pri poskytovani hypotek u bank sa dalo predpokladat, vdaka globalnej krize. Ako sam spominate, pan Duban, ECB znizila urokovu sadzbu, na 2,75% pokial sa nemylim, kazdopadne na urokovych sadzbach mHypoteky sa to stale neodrazilo aj ked uz sa par SK bank "pochlapilo". Momentalne asi vedie Dexia so 4.59%. http://www.etrend.sk/osob...
Dostane sa aj mBank niekde k tejto urovni?

Dobry den,
dakujem za vase prispevky.
to nn: co sa týka poskytovania dovodov pre zamietnutie uveru, tak tu naozaj musim trvat na tom, ze dovody by mali zostat len v rovine či uver poskytneme, alebo nie. Objasnenim dovodov by mohlo prist k roznym upravam podkladov a informacii, ktore by neskor po pripadnom schvaleni mohli pre banku vytvorit riziko buduceho nesplacania uveru. Co sa tyka kolegyne, ktoru ste ziadali o zdovodnenie, tak ona nema opravnenie komunikovat s klientami, kedze je zapojena priamo do schvalovacieho procesu. Je to nasa interna politika. Mrzi ma, ze Vam uver nebol schvaleny a verim, pokial sa Vasa situacia este zlepsi, budeme moct Vasu ziadost opat posudit.
to cmilo: mozem Vas ubezpecit, ze je v nasom plane SEPA platby zaviest cim skor, prednost vsak teraz davame pri vyvoji novym produktom, o ktore nas ziada vascina klientov a tými sú kreditne karty, eMAX Plus a uvery pre podnikatelov,
to Ivan: Dakujem za Vasu informaciu, taketo jednanie je pre mna absolutne nepripustne a zjedname ihned napravu.
Este raz dakujem za upozornenie.
Prajem vsetkym pekny den a tesim sa na dalsie prispevky.
Marek Duban

Dobry den. Rad by som sa spytal ako je to u Vas s poskytovanim hypoteky. Mam zaujem refinancovat uz poskytnuty uver. Bol som sa informovat v kiosku v OC Arkadii v TT 13.1.. Tam mi pani povedala, aby som za zastavil na druhy den, ze tam bude pracovnik, ktory to ma na starosti. 14.1. ked sme sa dostali k detailom, tak mi pan povedal, ze kolega, ktori to ma na starosti uz odisiel a ked mu necham kontakt, tak mi zavola. Nakolko mi nevolal, tak som sa tam zastavil 15.1. Ten pan, ktory so mnou komunikoval aj predchadzajuci den, sa cudoval a ubezpecil ma, ze zavola kolegovi a ten mi este ten den, popripade na druhy zavola. Kedze mi nikto nevolal tak som 20.1. vyplnil na Vasich strankach kontaktny formular na mHypoteku, kde som toto vsetko uviedol do poznamky a ziadal som aby ma kontaktoval niekto serioznejsi. V piatok 23.1. ma konecne kontaktovali. Volali mi z poradenskej spol., s tym ze dostali na mna kontakt a ze mam zaujem o hypoteku a ponukli mi uver cez uplne inu spolocnost ako je mBank.
Podla man nemoze byt z Vasej strany seriozny zaujem na poskytovanie uverov, ked zaujemcov bez konzultacie s nimi posielate do inych institucii. Nehovoriac o tom, ze je to zneuzitie dovernych informacii. Je nemyslitelne (ak nie nezakonne), aby fin. institucia poskytovala informacie o klientoch tretim stranam.
Rad by poznal Vase vyjadrenie k takejto serioznosti.

Dobry den pan Duban! Tak vy uvadzate,ze platby systemom SEPA su malo pouzivane a vyuziva ich velmi malo bank....Smiesne!Som dva roky v Taliansku a tunajsie banky vyuzivaju stale tento system.Ked som sa bol spytat na prevod systemom TARGET2,tak mi povedali,ze robia prevody iba systemom SEPA.Dalej to iste mozem povedat aj o slovenkych bankach(Tatrabanka,Slovenska Sporitelna,VUB,CSOB,OTP Bank.Unicredit Bank) ze vyuzivaju hlavne tento system,lebo som sa v tychto bankach nestretol s tym,zeby mi odmietli posielat peniaze do zahranicia,alebo prijimat beznym zadanim IBAN kodu a BIC kodu a rozpravali mi o systeme TARGET2!!!To,ze mate vela platieb prijatych cez tento system je sposobeny len tym,ze inym systemom(znamim v celej Europe) to neumoznujete a odosielatelia penazi boli donuteni navstivit banky v zahranici a informovat sa na system TARGET2,aby mohli dostat peniaze na ucet v mBank!!!Dalej ma zarazila vasa odpoved,ze ratate so zavedenim systemu SEPA do leta 2009 a od zamestnancov banky som cital mail,ze ten bude zavedeny v 1Q/2009.Mozte mi vysvetlit to zavadzanie?!

Preco ked ste tak ochotny cokolvek vysvetlit, nedate kontakty na Vas a vasich zamestnancov na tuto stranku, ale sa skryvate, za dake call-centrum, kde nikto ani nevie ci zijete natoz aby dokazali podat korektne odpovede?

A preco teda ziadosti o mHypoteku zamietate bezdovodne? Ked mi Vas poradca vypocital, ze si mozem ziadat o daleko vyssiu sumu ako som potreboval a splatnost hypotek na slovensku je vysoka, takmer bezrizikova? K tomu pracujem na poste odborneho specialistu kde je fluktuacia takmer nulova a zalkladana nehnutelnost ktoru som ponukol ma takmer 5 nasobne vyssiu hodnotu ako pozadovany uver. K tomu mi Vasa zamestnankyna p. Cavajdova ani neodpovedala, na e-mali v ktorm som ziadal aspon o ake take vysvetlenie, takato arogancia sa sice v bankovom sektore u nas nosi, ale v banke ktora sa tvari ako proklient orientovana mi to pripada dost paradoxne.

Hypotéky zlacnejú už o pár dní... úroky pôjdu dole takmer o percento

tu je link: http://www.etrend.sk/osob... 56253.html

mBank, pridas sa?

-dKoOo-

Dakujem za vase prispevky a pripomienky, aj tie nas posuvaju dopredu. Co sa tyka standardnych platieb mimo Target2, tak tie by mali existovat priblizne v case, ked pridu cudzomenove ucty. Dnes vieme pokryt cez Target2 99% doslych platieb v EUR. Kazdopadne odporucam ak ocakavate platby mimo EUR zony poziadajte o ich vykonanie v EUR a banky mimo eurozony na to pouziju svoje ucty v korespondencnych bankach v eurozone a budu schopne ich zadat cez Target2.
Co sa tyka vkladomatov, tak v tomto case bezi medzinarodny tender SK+PL+CZ na dodavatela a prevadzkovatela zariadeni. Ide najma o vyjednanie co najvyhodnejsich podmienok, kedze vkladove sluzby chceme poskytovat bez poplatkov.
Prajem pekny den,

Marek Duban

1) je kríza a ľudia chcú držať peniaze, čiže si ich radi zaviažu na 3 mesiace a zadarmo
2) znižovanie sadzie zvyšuje infláciu a môže roztočiť špirálu, takže by som to tak jednoznačné nevidel
3) posudzujte riziko prísnejšie, znížte max. cenu na 70% (čo je myslím aj podľa zákona a zvyšných 40% je spotrebák), ... ale taký vysoký úrok je kopanie si vlastnej jamy, ... dajte aj poistenie platobnej neschopnosti, smrti,....
4) chcelo by to aj napísať dôvody zamietnutia, zrýchliť odpoved či dostanem mH, alebo nie, ak ano, tak zrýchliť aj vybavenie mH. 10 pracovných dní na dostanie mH je najlepší čas.
5) vybavenie domácnosti porovnávajte zo stavebným sporením ;-)
6) chcelo by to skráti časy, typu: "čoskoro" z "roku" na "do 3 mesiacov"
7) konečne sa niekto vyjadril ;-)

Dobry den p. Duban ,
1. Planujete aj klasicke medzstatne platby systemom SWIFT? (zislo by sa aspon prijmanie)
2. Ako je to s vkladomatmi.

Dakujeme Imro100 :)
Nech sa Vám darí,
Pekný deň všetkým praje
Ľubo H.

Vaša informácia, že vklady v m&bank vzrástli od 05.01.2009, teda od zníženia úroku na eMaxe na 2,6 % o 20% je pre mňa úprimným prekvapením a novinkou. Ak je to naozaj pravda tak GRATULUJEM GRATULUJEM GRATULUJEM!!!!
Je to pre mňa príjemnou novinkou, potešením a dôvodom na radosť!!!
Túto info si nenechám pre seba, ale podelím sa s ńou určite vo svojom okolí.

To LuboH: V podstate vsetko. :)
Uz nechcem tlacit na termin spustenia, budem rad, ak sa Vam to podari rozbehnut s plnou paradou a bez tazkosti.

Zabudli ste skomentovat aky je stav v ochrane vkladov!

Dobry den,
vidim, ze vas zaujimaju mnohe temy, takze tu su odpovede:
to cmilo: system SEPA je aj v mBank vo vývoji a pripravujeme jeho zavedenie v celej skupine BRE Bank. Slovensko, teda aj vsetky lokalne banky dostali este pred vstupom do Eurozony odklad pre zavedenie SEPA systemu do novembra 2009. U nas vsak pocitame s jeho zavedenim do leta 2009. Kedze je tento system este velmi novy aj v EU cez neho prebieha este len velmi malo operacii. Takze SEPA bude aj u nas, zatial sa vsak Target 2 vyuziva celkom dobre, ked sledujem to mnozstvo platieb, ktore k nam prichadza.
to palo 10: nasa banka velmi transparentne predklada vsetky vykazy vratane likvidity pre NBS, kde su dostupne. Ak by ste sa na to pozrel blizsie, tak zistite, ze aj napriek znizeniu urokovych sadzieb, vklady nasich klientov v mBank stale rastu a za posledne obdobie sa bilancia zvysila o dalsich viac ako 20%. Kedze mame niekolkonasobne vyssi objem vkladov oproti vyplatenym uverom, peniaze ukladame na medzibankovom trhu. Ale ako som spominal, sprisnenie podmienok pre poskytovanie uverov priniesla dnesna doba a preto sme viac opatrni.
Prajem vsetkym pekny den,

Marek Duban

"Takze mFondy planujete aj v tomto roku? Skoda, ze o nich nepisete viac. "
To Imro 100:
Pozdravujem Vás Imro,
čo konkrétne by vás zaujímalo?
Prajem Vám príjemný deň :)
S pozdravom
Ľubo H.
mBank

Hypoteky asi nedavaju pre nedostatok penazi.Mnoho klientov vybralo učty do nuly pre pokles urokov.Vedenie banky islo asi na koberec,lebo banka asi je v tazkostiach.

Hypoteky sa musia obmedzi,lebo mnohe učty su prazdne pre zniženie urokov.Vedenie pozvali do Polska asi na koberec,lebo sa asi znižil objem vkladov.

Dobry den pan Duban! Ako mi vysvetlite,ze mBank neprijima platby zo zahranicia(Eurozony) cez system SEPA,ktory je pristopny skoro vo vsetkych europskych bankach a kedy to bude mozne,lebo pokial ma pamat neklame,tak vstky banky na SVK po zacleneni do Eurozony musia splnat tuto podmienku danu Radou Europskej Unie?! A dalej preco vasi zamestnanci ignoruju otazky na tuto temu na mFore?!

Ludia su zli, pomstychtivi, radsej nebudem pisat pravu identitu ... nahodou by mi uver preto nrepresiel... :-)
Az ked mi neprejde, poslem Vam sukromnu spravu, teraz este nie.

Pozdravujem vas,
to dunaj: vsetky ziadosti sa procesuju podla toho v akom poradi pridu k nam. Tazko sa mi vyjadruje k Vasmu pripadu, kedze z nicku ho neviem identifikovat.
to imro: k mFondom: momentalne uz mame predbezny zoznam spravcovskych spolocnosti, s ktorymi chceme spolupracovat, jedname s nimi a postupne testujeme prepojenia. Takze skor je to dnes o technologiach a ich funkcnosti. Myslim, ze nas investicny guru Lubo niekde na mFore alebo mBlogu asi aj spomenul, ze ake sektory bude vyberat do ponuky, takze stav je taky, ze sa hybeme znova dopredu po prestavke kvoly eurokonverzii, co ma naplna optimizmom.
Prajem pekny vecer,
Marek Duban

Takze mFondy planujete aj v tomto roku? Skoda, ze o nich nepisete viac.

Dobry den pan Duban.
Ja som dolozil vsetko, co bolo vyzadovane. Zatial ma nikto nekontaktoval s poziadavkou: "doloz toto, doloz tamto..., alebo ze nieco chyba..."
V mojom pripade sa bavime o Ziadosti podanej po 1.1.2009.
Vztahuje sa prosim Vasa odpoved aj na tieto ziadosti?
Alebo Vy pisete o Ziadostiach podanych do 12/2008?
Dakujem za odpoved.

váš komentár

Pozdravujem dunaj,
kriteria pre schvalovanie su suborom poziadaviek a kalkulacii, s ktorymi pracuju nasi analytici a bohuzial ich nemozem zverejnit. Kazdopadne by uz mali byt dokoncene aktualizacie hodnotiacich modelov na nasich Financnych centrach a klienti, ktori prejdu prvym "sitom", pojdu dalej na schvalovanie na uverove oddelenie. Tak ako to bolo doteraz. Pozrel som sa aj na to, co caka na schvalenie. Su tam uz len pripady, ktore vyzaduju doplnenie dokumentacie, ostatne bezi tak, ako ma.
to 1 som: co sa tyka embosovanych debetnych kariet s cipom, tak uz su na svete, na buduci tyzden by sme chceli priniest aj videoblog z testovania. Verim, ze Vam tam odpovieme na vsetky zatial nezodpovedane otazky k cipovym kartam.
Prajem pekny den,

Marek Duban

Dobrý článok a vďaka za neho. Mohol už 5.1.2009. Ale zase na druhej strane radšej neskoro ako nikdy.

trošku mi chýba, že nie je spomenutá téma zavedenia debetných kariet s čipom a embossom, A ešte, že nebol napísaný dôvod, prečo pripravovaný eMax plus alebo termínovaný vklad nebol zavedený pred znížením úroku na 2,6%, to by však asi bolo sebabičovanie a to vlastne ani od nikoho z mBank nechcem. No nejako elegantne sa dala tá drobnosť bez straty kvetinky spomenúť. Tie debetné karty ma však zaujímajú viac!

Dobry den pan Duban!
Paci sa mi, ze odpovedate, ze reagujete. Mam par konkretnych otazok:

1. aky je idealny profil ziadatela o hypoteku? (s ohladom na to, aby ju dostal - plat, percento pozicky k cene nehnutelnosti, dlzka splacania, fixovanie, atd...)

2. je pravda, ze teraz momentalne vsetky ziadosti stoja? Do piatku?

Ak mi dáte Vás mail, pošlem Vám bližšie info k mojej Ziadosti o hypoteku. Som presvedceny, ze som Top klient.

Dakujem! Pekny den prajem vsetkym.

Pozdravujem vas a dakujem za vase prispevky,
znova len zopakujem, ze mHypoteka zostava v predaji, avsak vzhladom na nove pravidla ich schvalovania ocakavame, ze vyrazne klesne objem schvalenych hypotek. V tomto musime byt realisti a preto aj nasa siet bola v tomto duchu informovana. Na to, aby sme mohli dalej tvorit vynosy sa musime v oblasti uverovania orientovat na dalsie produkty, ktore poskytnu priestor na zvysenie vynosov a dokaze zaroven pokryt i zvysene riziko, ktore vyplyva z ocakavanych zmien na trhu.
Plne si uvedomujem, ze mnohi nasi obchodnici, ktori mali doteraz svoj prijem zalozeny na predaji hypotek, budu vystaveni velkej zmene a pre nich sa zdroj z hypotek moze vyrazne znizit. Preto to mohli pochopit aj tak, ako vas informovali. Kazdopadne dakujem za informacie, ktore ste dostali zo siete. Vidim, ze budeme musiet komunikaciu opat zopakovat.
Co sa tyka sluzieb pre podnikatelske subjekty-spolocnosti, tak v tomto roku chceme najskor dokoncit ponuku pre zivnostnikov a az nasledne ju rozsirovat na dalsie pravne formy uz kompletnu. Bude to zavisiet aj od dostupnosti kapacit v tomto roku.

Prajem peky den,

Marek Duban

Uvazujete v tomto roku zavedenie mkonto business pre pravnicke osoby? Chystam sa v tomto roku zakladat sro a neviem ci mam cakat na mbank.

Váž. pán Duban, mám obdobný problém ako pisateľ pod nickom Dunaj. Všetko bolo super ked sme vstupovali do VAšej banky až na to že mi vo štvrtok volal Váš pracovník däa 15.1.2009 a povedal mi že Hypotéku nebudete poskytovať, volal som s ním aj včera t. j. 19.01.2009 a čítal mu Váš list, uviedol mi že ten list už oni mali na pobočke minulý týždeň a situácia je taká že Hypotéka je u Vás stopnutá. Vy tvrdíte niečo iné, Vaši ľudia v banke niečo iné, Prosím komu mám veriť? Nehceme mať zamietnutý úver, bože ved toto je životné rozhodnutie, nechápete to?BTW: Nie sme rizikový klienti. Mrzí ma, že si tu píšeme do blba a nerieši sa nič, fakt mám pocit že ľavá ruka nevie čo robí pravá vo Vašej banke! Preto Vás prosím povedzet narovinu ako to je z M hypotékou aktuálne a láskavo si o tom poučte aj svojich pracovníkov!!!!Lebo niekto z Vás zavádza!

váš komentár

pan duban naozaj si myslite ze klienti su tak naivni ze uveria tymto vasim pr reciam a koniec koncov toto aj tak nemusite pisat vy ale pr manager mbanky :-)

to pek a vobec vsetkym

radsej dajte ziadosti aj do inych bank!!!

Zdravicko pan Duban!
Minuly tyzden som podal Ziadost o mHypoteku. Presnejsie refinancovanie. Pretoze sa mi pacil produkt Bilancny mechanizmus a flexibilita, ze mozem skor splatit, atd.
Pracovnik Mbank ma ubezpecoval, ze vsetko je OK, a ze do 8 dni bude uver vybaveny. Suma je vyssia ako 100 tis EUR. V povodnej banke splacam dva roky, nikdy som nemeskal ani jeden den. Rating AA+. Hodnota nehnutelnosti 55%.
Dnes mi volal pracovnik Mbank, ze vsetky uvery su pozastavene. Ze generalny riaditel isiel do Polska po blizsie info.
Optimisticky scenar znie: do tohto piatka bude znamy rezultat - ako dalej. Pesimisticky scenar ma nezaujima, lebo nestiham vypovednu lehotu v povodnej banke. Budem musiet zial stiahnut vypoved.
Toto su fakty - bez emocii. I ked som nastvany.
Par navrhov pre Mbank:
- skolte, skolte, skolte svojich hypo poradcov, lebo je to tragedia!
- slaba matematika, slaba argumentacia, malo informacii, zla komunikacia (nedvihaju telefony, neodpisuju na maily a SMS)
- produkty mate super - urcite som nezanevrel, aj ked mi neprejde uver,
- mate vsak neskutocne rezervy vo vlastnych ludoch - s tymi, co som sa ja stretol - slabi, slabi, slabi
- pan Duban - toto forum je kvolki spatnej vazbe - snazim sa byt vecny
RADA na zaver= menej je viac (slubov, nekvalitnych ludi)
RADA na zaver 2 = nepodcenujte komunikaciu.

Verim, ze v piatok dostanem pozitivnu odpoved.

PS: nech sa Vasi ludia nevyhovaraju, ze Commerzbank stopla uvery kvoli deliktnym uverom z Ciech apod. Neznie to dobre - ked si v inej teme Fora precitate argumentaciu Vasich ludi, ze u nas suu vyssie poplatky ako v Cechach, lebo kazda pobocka si je sama sebe panom...

váš komentár

Ahoj n_s,
Keď nevykúšaš tak nevieš. Ja robím v bankovníctve. Za 30minút s klientom viem na 80%, či som predal, či je klient seriozny, atď. Proste osobný kontakt je najlepší. Rozdiel medzi externistom a internistom je v tom, že internista pracuje pre banku a nie hodnotený iba za kvantitu, ale aj za kvalitu. A ako si naznačil externista má za to provízie a ide v prvom rade tam kde sú najvyššie. Ak to nevíde ide ďalej. Uvedom si, že ide iba tam kde má zmluvu a kde mu zaplatia, takže je lepšie ak si to obeháš sám. Riaď sa odporúčaniami. Spýtaj sa ľudí okolo seba: máš hypo? kde? ako si spokojný? Ono je to v podstate ako s reštauráciou, ideš tam kde si počul, že dobre varia. Takže sa rozhodni, veriť človeku, pre ktorého si iba číslo, alebo priateľom.

Pán Duban, ďakujem za rýchlu reakciu. Nehovorím o tom, že máte rokovanie vy, ale vedenie mBank. Tu som reagoval iba preto, že to bolo prvé, kde som našiel nejakú diskusiu o hypotékach, naskúmal so mpôžičky... - neviem ani do akej miery zastupujete mbank (alebo či nie ste externista:). Prvotné informácie som dostal v centre mbank na Krížnej v BA, papiere som vypisoval v centre mbank v Petržalke...neviem skutočne do akej miery mám tieto centrá považovať za "externé". Veľmi privítam, keď mi uvediete, kde vlastne môžem prísť, aby som mal istotu, že schvaľovací proces bude začatý a (pri predpoklade skutočne dobrej bonity klienta) aj úspešne a rýchlo ukončený.

Ahoj Pek,
Čo sa týka dôvodu zamietnutia. Banka nie je povinná udávať dôvod zamietnutia a to žiadna banka, nielen mBank. A otazka znie, či to čo ti povie zamestnanec banky ako dôvod zamietnutia, je pravým dôvodom zamietnutia. Čo sa týka úverového registra. Zamietnutie úveru je negatívny záznam, ale nemá takú váhu ako záznam z dôvodu omeškania splátky na úvere. Každopádne je to negatívne. Pokiaľ máš obavy, že tvoj úver bude zamietnutý a chceš predísť tomuto záznamu v úverovom registri, požiadaj svojho poradcu aby tvoj úver rezignoval. V tom prípade, bude v úverovom registri záznam rezignácia, alebo odstúpenie. Toto nie je považované za negatívny záznam.

Dakujem za odpoved.... v 1 mate pravdu, ak pride klient k externemu pracovnikovi, tak by ho nikto na pobocke nevidel... rozhodne mi toto ale nepride ako realny dovod.... myslim, ze ked vie clovek rozumne vystupovat, upravi sa a hodi do obleku (hoc aj pozicaneho), tak vie vzbudit dostatocne dobry dojem.... A neviem, ci 30minutovy rozhovor povazujete za osobne spoznanie, najma ak ide o cisto obchodny rozhovor. Skor by som tipoval, ze to bude suvisiet s proviziami za klienta (asi to externisti nerobili zadarmo) a s pripravou na rozbehnutie pobociek... ale je to len moj osobny nazor.
Kazdopadne to pre mna znamena, ze uz nebude postacovat navsteva nejakej renomovanej spolocnosti, ktora poskytuje siroke spektrum hypotek, ze mi poradia tu najvyhodnejsiu pre mna, ale v pripade, ze budem do rozhodovania chciet zahrnut aj mHypoteku, musim naviac este aj navstivit nejaku pobocku, opat zopakovat celu moju situaciu, pockat na vyhodnotenie a porovnat si to sam.

váš komentár

Ak mam byt uprimny, niektore informacie, ktore uvadzate, su pre mna novinkou. Zajtra zial nemam planovane ziadne stretnutie v Polsku. Rovnako informacia, ze sme neposkytli od 5.1. ziaden uver, je pre mna nova. Ako som spominal v blogu, pristupujeme k aplikovaniu prisnejsich kriterii posudzovania ziadatelov o uver, co si pochopitelne ziada dnesna doba. Pisete, ze ak Vam uver neschvalime, ze Vam zostava negativny zaznam v registri. Mozem Vas ubezpecit, ze to tak nie je a myslim, ze sme tuto temu aj riesili na mFore pri spusteni mPoziciek, kde je vysoka miera zamietania. Kazdopadne ziadosti o mHypoteku budeme prijimat uz len prostrednictvom nasich obchodnych miest a tieto miesta a pracovnici, ktori tam pracuju su povazovani za nasu internu siet.
Pri schvalovani uveru Vam drzim palce a prajem pekny vecer.
Marek Duban

Som mierne zmätený z týchto informácií - z vašej internej siete som dnes dostal informáciu, že od 5. 1. ste neposkytli žiadnu hypotéku a aktuálne aj mne teda hrozí to, že budem ako klient odmietnutý kvôli vnútorným problémom mbanky (viď vaše zajtrajšie rokovania v PL) napriek tomu, že som predložil všetky požadované doklady o vynikajúcom príjme, nulovej rizikovosti klienta a ešte mi aj vaším odmietnutím má vzniknúť akýsi zápis v centrálnom hypotekárnom registri o tom, že mi bola odmietnutá hypotéka (pričom mbanka vraj ani nemusí klientovi udať dôvod) a tým sa má zhoršiť môj kredit - teda pre prípad, ak by som išiel brať hypotéku od inej banky, ktorá by už len videla zápis, že mi niečo (hoci bez mojej viny) bolo zamietnuté. a to už ani nevravím o hroziacom penále zo strany partnera a realitky za oneskorenie, resp. porušenie zmluvy kvôli nerealizovanej hypotéke.
Keď ste začali podnikať na SK trhu, bral som to ako príjemnú novinku a konečne niečo zaujímavé, dokonca perspektívne. Ak je však skutočne váš prístup ku klientom takýto, tak nielen že budem utekať kade ľahšie, ale ani si neviem predstaviť, ako sa ďalej rozbehnete na Slovensku. Dúfam, že si túto situáciu uvedomuje aj vaše vedenie a bleskovo sa spamätá, inak neostáva nič inšie len ostatných ľudí vystríhať. Veľmi by som privítal, aby ste na pravú mieru uviedli, aký je teda skutočný stav a to čo najskôr (aj vzhľadom na už spomínané mne hroziace penále). Apropo - neviem ako mám rozoznať vašich interných a externých - pokiaľ prídem na zákaznícke centrum mbanky očakávam, že všetci robia pre banku a teda snáď aj pre mňa. Veľmi rád a čím skôr si v spoločnom záujme prediskutujem tieto skutočnosti aj s Vami osobne.

Pozdravujem,
To svito:s kreditkami to bude tak, ze klienti, ktori dostanu on nas ponuku, budu mat v tom case kreditku v IB, podobne ako ked aktivujete debetnu kartu dnes, ked uz pride v poste. Zmluvy budeme urcite musiet riesit a podpisovat, nakoniec ide aj o uverovy vztah.
To Rosh:
IBAN najdete na poslednom vypise z decembra, pripadne si ho mozete vygenerovat na tomto linku: http://82.119.225.20/sk/p... a ostatne údaje k zahraničnym prevodom su tu:
Názov banky:
BRE Bank SA, pobočka zahraničnej banky mBank v Slovenskej republike
Sídlo:
Rajská 15/A , 811 08 Bratislava
SWIFT kód:BREXSKBX
Domáci kód banky:8360

Prajem pekny den

Marek Duban

Vďaka za iformácie "z prvej ruky". Na doplnenie sa chcem spýtať, ako to bude s medzinárodnými platbami.
Momentálne sa neviem dopátrať ako získať IBAN a SWIFT kód k mojim účtom v mBank. Potrebujem si totiž preposielať platby zo zahraničia na účty v mBank. Dúfam, že to bude tiež bez poplatkov!

Ďakujem za prípadnú odpoveď.

Zmluvu o poskytnuti KK bude musiet klient urcite podpisat na kiosku alebo FC... Mna len zas prekvapuje to "zvyhodnenie" aktivnych uzivatelov - len aby to nedopadlo tak ako s biznis uctami - budu mat kartu o den skor :D

Zaujimalo by ma ako to bude presne s tymi kreditkami. Ti co dostanu ponuku, nebudu musiet nikam chodit a po jej akceptovani v IB alebo na mLinke im pride aj karta, alebo sa predsa len budu musiet ukazat aj u Vas?

Pozdravujem Vas,
rozdiel medzi internou sietou a externistom je taky, ze banka klienta, ktory pride z externej siete nikdy neuvidi a osobne nespozna. Z pohladu rizika je to velky dovod na opatrnost. Berte to ale tak, ze to nema nic spolocne so serioznostou externych partnerov ,tí si svoje ulohy vacsinou plnia.
Prajem pekny den,

Marek Duban

Dakujem za informacie "z prvej ruky". Je fajn, ze mame nejake konkretne oficialne informacie.
Nerozumiem vsak tej casti o mHypotekach. Vraj sa chcete spravit "viac zodpovedne" a "budete posudzovat riziko podstatne prisnejsie". Ale co maju tieto veci spolocne s tym, ci k Vam pride klient od externistov alebo z internej siete? Ved aj ked Vam klienta donesie externy pracovnik, tak konecne rozhodnutie o poskytnuti alebo neposkytnuti mHypoteky je na Vas....