späť

"Nech je toto skôr vzpruha ako kritika" :o)

K napísaniu tohto blog post-u ma priviedol jeden z komentárov pod mojím posledným príspevkom o mHYPOTÉKE. Rozuzlenie príbehu je zaujímavé :)

Začnem teda komentárom č. 26 publikovaným pod nickom „whisperr“ zo dňa 26.2.2008.

Citujem:
„Marek, ten článok, čo si napísal o hypotéke, je fajn ako slohová práca deviataka. Predsa ľudí zaujímajú fakty, ktorých je tam žalostne málo. Odborné veci presmerovávaš na obchodné oddelenie, tí zase presmerujú na hypotekárne a tí sa vrátia nedajbože k tebe. A poznáš to, že takto sa človek dozvie kopec informácií, ale nič použiteľné. PR v bankovníctve súvisí s odbornosťou a hlavne väčšou dávkou konzervativizmu, ako kdekoľvek inde. Ide predsa o prachy, a nie o predaj najlepšieho fejtónu na tomto blogu. Verím, že Ty si svoje peniaze v mBank ( predpokladám, že ich voláš mLove) naozaj zaslúžiš a tým množstvom smajlíkov si získaš srdcia ľudí. No neviem, či aj klientov, z ktorých budeš Ty a tvoji kolegovia v mBank žiť. Pretože ja osobne vo veku 30 rokov, na vrchole finančných a životných síl, som Ti ani za mak neuveril a rozhodne by som mal veľmi veľké obavy o "hypotekárny" produkt, ktorý si predstavil. No, čas ukáže a ja sa veľmi rád budem v mojich slovách mýliť, tak nech je toto skôr vzpruha ako kritika.“

- - - - - - - - - -

Milý whisperr,

úprimne som si Tvoj komentár so záujmom prečítal. Priznám sa, že slohové práce som rád písal ešte ako žiačik a musím sa pochváliť, že takmer vždy na jednotku. :) Nie náhodou ma písanie v akejkoľvek podobe vždy bavilo, baví a som rád, že sa ním nakoniec aj živím. :) Nepopieram, že PR v bankovníctve vyžaduje určitú dávku vedomostí. Môžem Ťa však uistiť, že čosi sa len na mňa počas života a štúdia ekonómie nalepilo, hoci som priamo bankovníctvo neštudoval. Najvyšší šéf banky, ktorej je mBank súčasťou, raz pred zástupcami médií vyhlásil: „Bankovníctvo je jednoduché, len bankári sa tvária, aké je zložité.“ Môžem povedať, že zatiaľ som sa počas mojej práce v mBank nestretol s ničím odborným, čomu by som neporozumel. Mimochodom, zisti si, čo majú vyštudované ľudia na PR pozíciách v iných bankách :) To, že PR v bankovníctve „súvisí väčšou dávkou konzervativizmu“, môže byť prípad tradičných bánk, nie však náš, keďže sa od nich chceme odlíšiť. Našim cieľom rozhodne nie je správať sa konzervatívne. Chceme dokonca rúcať tradičné bankové klišé a mýty. Pochopiteľne, nemôžeme však „sadnúť“ každému. To ani nie je možné, veď potom by sme boli jedinou bankou na trhu. :) Sto ľudí, sto chutí. Keď sme pri fakte, že „ľudí zaujímajú fakty“, môžem len dovysvetliť, že to vôbec nie je zámerom nášho mBlogu. Na to slúži naša web stránka a tlačové správy, ktoré nájdeš v sekcii:

"tlačové centrum"

Ak si to prečítaš, uvidíš, že vieme byť vo vyjadrovaní aj „konzervatívni“ a vieme používať „fakty“. Náš mBlog by mal byť primárne o väčšej pocitovosti, menšej formálnosti a aj o bežnom živote autorov blogu, hoci je stále previazaný na nášho chlebodarcu. :) Jeho primárnym cieľom nie je predaj, ale presne to, o čom hovoríš: „získať si srdcia ľudí“. Ja mám rovnako, ako Ty 30 rokov, avšak našťastie sa necítim „na vrchole finančných a životných síl“ :) Ak máš taký pocit, radšej zmeň zamestnávateľa. Hoci si sám na chlieb zarábam už viac ako 10 rokov, mám naopak pocit, že život mi ešte len začína :)
To, že si mi „ani za mak neuveril“ a rozhodne by si mal „veľmi veľké obavy o "hypotekárny" produkt“, ktorý som predstavil je pochopiteľné. Áno, vôbec sa nečudujem, bol by si blázon, ak by si mi uveril a stotožnil sa s tým, že naša mHYPOTÉKA je skutočne dobrým produktom....
.....veď to by sa s Tebou Tvoj zamestnávateľ dávno rozlúčil. Prepáč, najprv som si z Tvojho príspevku niečo vzal k srdcu, avšak teraz sa z neho zo srdca smejem :) Napísal si ho totiž ako zamestnanec nemenovanej rakúskej banky, a dokonca v pracovnom čase. Dostal si úlohu od šéfa alebo si mi chcel niečo úprimné napísať? :) Hoci nikdy nezverejňujeme IP adresy komentárov na blogu, admin je predsa len admin :) Ukončím to citáciou Tvojej poslednej vety: „No, čas ukáže a ja sa veľmi rád budem v mojich slovách mýliť, tak nech je toto skôr vzpruha ako kritika.“ :)

Pekný deň všetkým a najmä našim konkurentom. :) :)

Marek Michlík
PR Manager
mBank

marek.michlik@sk.mbank.eu

Kategórie:

Aktuality

Komentár (30)

Pridať komentár

Zdravim,
som zamestnany v zahranici /GB/ - mam zaujem o prefinancovanie hyp.uveru /...pri zistovani podmienok som sa dozvedel-ze na prefinancovanie uveru 2 100 000sk budem potrebovat zalozit nehnutelnost o hodnote 4 200 000sk.
Mozete mi tuto informaciu potvrdit ? Verim - ze informacia bola chybna a na 2 100 000 budem potrebovat rucit nehnutelnostou ohodnotenou na tu istu sumu v opacnom pripade zacnem mat pocit - ze Vasa banka sa zacina spravat ako uzernik / za korunu rucit dvoma /...mylim sa?

Dobrý deň p.Michlik,
som klientom mBank, podpísal som zmluvu o hypotéke.
Kým som sa dostal k čerpaniu, došlo k zmene na mieste poradcu.
Mohol by som dostať kontakt na niekoho, kto by mi zaručene vedel odpovedať na moje otázky ohľadom ďalších krokov? Lebo terajšie odpoveďe, ktoré dostávam sú v absolútnom rozpore s tými, ktoré som mal k dispozíci pri podpisovaní zmluvy.
Ďakujem
Mario

Ahojte.

Mal by som záujem o mhypotéku. Zaráža ma však výška úročenia. Keď som cca pred 2 mesiacmi volal s vašim poradcom, povedal mi úrokovú sadzbu 6,2%. Teraz som v úrokovom lístku našiel sadzbu od 5,3%. Nechystáte sa ju aktualizovať? Väčšina bánk už totiž sadzbu znížila tak, že sa dostanú pod 5%. A u vás ako internetovej banky by som to očakával ako samozrejmosť. Ďakujem.

Palo

Ako čerstvý klient mBanky - približne 40 dní - musím súhlasiť s Lubošom. Bezproblémové otvorenie účtov, takmer okamžité doručenie karty, zatiaľ bezchybný priebeh transakcii, takže paráda. Momentálne vybavujem hypotéku a vyzerá to sľubne. Dúfam, že nezažijem nejaké nepríjemné sklamanie, ale mám známych, ktorí majú podstatne dlhšiu a pozitívnu skúsenosť s mBankou, takže zatiaľ som optimista. Želám veľa spokojných klientov a konštruktívnu kritiku!

Ahojte,

som v principe klientom mBank od zaciatku a mam kladne skusenosti.
hypoteku nebudem potrebovat takze k tomu nemozem podat ziadne informacie.

Za seba mozem povedat ze s mBank som nadmieru spokojny. Zarial som ani raz nemal problem s internetom, takze vzdy sa mi podarilo previest zistit vsetky potrebne informacie.

Prajem celemu tymu mBank vela zdaru a vela trpezlivosti s ludmi ako Whisper, ktoreho utoky som absolutne nepochopil.

Lubos

Dobry den prajem, Zuzana,

odpoved na prvu otazku najdete v mojej predchadzajucej reakcii.

Pracovnikom banky zatial ocenujeme byty vo vybranych lokalitach, pozemky a domy touto formou zatial neocenujeme. Ocenenie sa stanovuje trhovo.

Sme jedinou bankou, kde je mozne predcasne splatenie bez poplatku kedykolvek v akejkolvek vyske a bez akychkolvek podmienok (akymi su napr. Vami spominana obnova fixacie a pod.). Navyse je mozne vykonat predcasnu splatku jednoduchym prevodom v ramci internet bankingu, bez akychkolvek ziadosti, ci osobnych navstev nasich zastupeni.


Úhrada nákladov spojených so zabezpečením rizika splácania časti úveru prevyšujúcej 80% hodnoty zabezpečenia pri účelovom úvere je 3,5% zo sumy prevyšujúcej 80% hodnoty zabezpečenia. Teda, ak zakladáte byt v hodnote 1 mil. Sk a budete čerpať úver vo výške do 800.000 Sk, nezaplatíte žiadny poplatok. Ak však budete čerpať úver napr. vo výške 900.000 Sk, zaplatíte 3,5% zo 100.000 Sk, čo je v tomto prípade suma prevyšujúca 80% založenej nehnuteľnosti. Poplatok sa uhrádza pri splácaní každé 3 roky, pokiaľ pomer výšky zostatku úveru voči hodnote založenej nehnuteľnosti neklesne pod 80%. Rovnaký princíp platí aj pri bezúčelovej (tzv. americkej) hypotéke, avšak tam sa poplatok platí zo sumy prevyšujúcej 65% hodnoty zabezpečenia.

Prajem prijemny den.

S pozdravom,

Marek Michlik
mBank

Dobry den prajem, Peter,

hypoklakulacku pripravujeme, pevne verim, ze ju na nasich strankach najdete v blizkej dobe.

Pribliznu vysku urokovej sadzby najdete v nasom urokovom listku:
http://www.mbank.sk/sprie...

Odporucam Vam vsak navstevu niektoreho z nasich financnych centier, kde Vam nasi hypotekarni poradcovia pripravia presnu kalkulaciu urok. sadzby a vysku mesacnej splatky podla Vami zadanych udajov:
http://www.mbank.sk/sprie...

V pripade, ze sa nenachadzate v blizkosti Financneho centra, mozete vyplnit kontaktny formular a ozve sa Vam nas zastupca, ktory Vas bude kontaktovat na Vami preferovanom mieste:
www.mbank.sk/chcemhypoteku

Prajem prijemny den.

S pozdravom,

Marek Michlik

Vážený pán Michlík.
Zrovn sa zháňam po nejakej tej hypotéke a brázdim rôzne stránky rôznych bánk. Neviem, možno som si nevšimol, ale chýba mi na vašich stránkach nejaká tá hypokalkulačka. Inak sa mi tá vaša eBanka celkom vidí.

Pre MBANK
Snazila som sa najst na webe hypokalkulacku a platne urokove sadzby,ako aj ich kategorizaciu,prosim poradte,nemala som uspech.Dalej by ma zaujimalo,ci je mozne ocenovat nehnut.prac.banky aj v pripade pozemku,ci RD a ci sa stanovuje trhovo,na zaklade priemeru aktualnych cien v danej lokalite,alebo tam dochadza k istej nutenej redukcii.
Dalej ako je to s predc.splat.za 0 Sk,ci je mozna v case obnovovania fixu a aky je poplatok mimo fazy obnov.fixu.
V neposlednom rade,rizikovy poplatok 3,5 percenta,plati za akych okolnosti.Vzdy ak HZN prekracuje 65 percent,raz rocne po dobu 3 rokov? Lebo ak je to tak,tak je to vcelku brutus.Vsak pri 3mil uvere je to 110.000 rocne.Tak to snad nie je,ci ano?
Za vecnu odpoved na moje otazky vopred dakujem.Z.

Priatelia,

ja tomuto "konfliktu" nerozumiem. Som klientom mbank od decembra 07. Začiatky boli skutočne ťažké, ale s pribúdajúcimi týždňami sa služby zlepšovali. Karty chodia, ebanking funguje, karta funguje, pohyby sú na účte transparentné . . . a nezaplatil som za to zatiaľ ani korunu. Samozrejme je stále čo zlepšovať, ale ani Rím nepostavili za jeden deň. V mbank mám aspoň pocit, že so svojimi klientmi komunikujú.

Mám ešte starý účet aj v kamennej banke. Včera som tam potreboval urobiť jednu malú operáciu. Problem však nastal, že účet je otvorený v inej pobočke a preto je to trochu komplikované . . . a zaberie to viac času . . . a vyplňte toto tlačivo . . . a . . .

V tomto vidím zásadný prínos internetovej banky. A ako bolo povedané: sto ľudí, sto chutí. Hlavne, že je možnosť voľby.

Nech sa vám všetkým darí

Pan Ivanic,

prave som dostal informaciu, ze ziadost o vydanie kariet pre Vas sa prave podarilo uspesne spracovat a zaslat do vyroby.

Priblizne do 10 pracovnych dni by ste ich mali obdrzat.

Zelam vsetko dobre,

Marek Michlik
mBank

Dobry den prajem, pan Ivanic,

Vasu poziadavku som postupil priamo kolegovi, ktory zodpoveda za administraciu reklamacii nedorucenych kariet.

Musim priznat, ze najma u kariet nasich prvych klientov doslo k systemovym chybam, kvoli ktorej neboli niektore karty stale dorucene.

Na odstraneni chyb v systeme pracuju nasi IT pracovnici v centrale spolocnosti.

Ak by bolo mozne riesit Vasu reklamaciu individualne, nie plosnou korekciou v systeme, vykoname tak v co najkratsom case.

Prajem prijemny den.

Marek Michlik
mBank

Dobry den prajem, Stano,

mozem potvrdit, ze sme prave posilnili nas tim v oblasti klientskej podpory o kolegynu zaoberajucu sa reklamaciami a kolegu zodpovedneho za kvalitu procesov vo vztahu ku klientom.

Pevne verim, ze sa im podari co najskor integrovat, aby sme mohli vztah klient-banka intenzivne a neustale zlepsovat.

Budem rad, ak sa s nami podelite v buducnosti o akekolvek skusenosti a navrhy na zlepsenie nasich sluzieb.

Vopred Vam velmi pekne dakujem a prajem prijemny den.

Marek

Mam tiez zaujem o mHypoteku, ale k spomenutym problemom ako su neprimerane dlhe cakacie doby, alebo nekonecny telefonicky ping-pong medzi klientom a mBank sa tu zatial nikto nevyjadril. Planuje sa cosi na zlepsenie komunikacie klient - banka? Strucne a jasne.

OK, whisperr, suhlasim, zlepsovat je stale co, aj vo firme, aj po osobnostnej stranke. Aj preto som si Tvoj prvy komentar vtedy cital niekolkokrat. Ziaden nazor mi nie je nikdy lahostajny, preto vitam do buducnosti akukolvek kritiku. Len vdaka nej sa firma a ludia mozu posuvat dalej.
Dufam, ze sa napokon stanes nasim klientom, hoci pracujes v inej banke :o) Moj znamy z konkurencnej banky si od nas planuje vziat hypoteku, takze dvere su samozrejme dosiroka otvorene aj pre zamestnancov inych bank :o)
Zelam vsetko dobre, pevne verim, ze sa v buducnosti este stretneme pri inych diskusnych temach.

Pekny den prajem.

Marek

nestudoval som VS na slovensku a vsetko som uz povedal...drzim palce a verim v zlepsovanie...produktove aj osobnostne...

Whisperr,

nerozumiem tomuto tonu komunikacie, ved som Ti napisal priatelsky e-mail.

Myslel som, ze sme si danu zalezitost vysvetlili a mozeme diskutovat bez emocii.

Ak mas zaujem, skutocne sa s Tebou rad stretnem osobne, kedze este stale netusim, s kym mam tu cest :o)

Pozname sa osobne? Ako pisala Petra, nie sme nahodou nejaki spoluziaci z VS? :o)

Vopred Ti velmi pekne dakujem za odkrytie identity e-mailom, urcite ju tu nezverejnim :o)

Pekny den.

Marek

Jozo, ako som spominal, nikomu inemu, ako konkurencii by som nikdy neadresoval takyto odkaz. Pochopitelne nepokladam utok za najlepsiu formu obrany pri komunikacii s klientom :o)

Dakujem pekne za nazor a prajem prijemny den.

Marek

mimochodom mBank je bez konkurenice predsa nie? s niekym ako PR MM urcite...nepotrebujete ataky...ste majstri sebadestrukcie...a " zakaznickeho servisu" ..rieste veci makajte a cas venovany invektivam venujte klientom....stale verim ze sa budem mylit a mBank na to skutocne ma...

vypovede ostatnych prispievatelov su pre mna postacujuce ako odpoved na moj text...pisem a konam sam za seba....vzdy!!! zelam Ti nech prezijes rocny pracovny kontrakt bez ujmy...

najlepsia obrana je utok. mne to tiez prislo detinske a amaterske na akoze "PR" managera

To whisperr:

Whisperr, tento blog som sa rozhodol napisat po tom, ako som si viackrat precital Tvoj komentar a chcel som si z neho nieco vziat k srdcu. Vzdy sa snazim byt uprimny, vsetky moje prispevky na blogu som pisal skutocne otvorene a uprimne. Rovnako prijmem akykolvek uprimny kriticky komentar. Bolo to skutocne prvy krat, co som kolegu poprosil o preverenie IP adresy, pretoze sa mi na nom nieco nepozdavalo. Priznam sa, bol som sklamany, ked sa moja domnienka potvrdila, ze komentar bol od pracovnika konkurencnej banky, co jeho vypovednu hodnotu skreslilo. Castokrat sme totiz tercom utokov pracovnikov konkurencnych bank na roznych diskusnych forach na webe, ktori vsak svoju identitu, na rozdiel od nas, nikdy nezverejnuju. Som rad, ze si na moj blog reagoval, nemuselo to byt takym podrazdenym tonom :o) Stacilo napisat, ze povodny komentar nebol pisany z pozicie konkurenta, ale sukromnej osoby a pozeral by som sa na to z uplne ineho uhla :o) Som skutocne umierneny a flegmaticky typ cloveka, nahneva ma len necestne konanie. NIKDY by som si nedovolil pouzit takyto krok pri ziadnom kritickom komentari, chceli sme sa tymto skutocne len branit voci atakom konkurencie. K ziadnym udajom klientov banky nemam pristup a urcite "nesliedim po IP adresach", kedze ani neviem, kde a ako sa zisti, komu IP adresa patri :o)
Tymto zakopavam vojnovu sekeru :o) Ak mas zaujem, mozeme sa kludne stretnut aj osobne. Staci, ak mi napises kratky mail, rad sa dozviem, s kym komunikujem.
Prajem prijemny den.
Marek

chlapci, necudavala by som sa, ak by ste boli "cirou nahodou" spoluziaci z vysokej skoly, a momentalne riesite kto je "sikovnejsi"

v kazdom pripade Marek je uprimny, ........., zialbohu asi by mohol byt na stranke svojho chlebodarcu viac orientovany na profesionalnu notu

whisperr - tvoje prispevky mi prijdu ako keby si tu pracu chcel ty, ......, mimochodom je "nekamaratske" hned pri narodeni robit babatku zle... vypatrat IP adresu nieje az taky problem (tusim aj niektori stredoskolaci by to zvladli, nehovoriac o zakladatelovi stranky :)))) ) bezpecnost na internete je asi taka ako na ceste

prajem vela stastia obom, hlavne aby ste si udrzali svoje miesta

Petra

Mal som tiez umysel otestovat sluzby mBank, sice skor mKonto a eMax, a tak som sa ocitol na blogu. Prekvapila ma urazliva reakcia PR managera na konstruktivnu kritiku, pritom nam nezabudol pripomenut, ze vsetko videl a vsade bol, pravdepodobne mal zostat dalej posobit v skole s moznostou slohovat do nemoty bez obav z moznej kritiky.. Plne suhlasim s Whisperrom a komentar radsej pisem cez vikend doma. Zamestnavat takehoto cloveka ako PR managera je pre novu banku znacne riziko. Takze asi budem nadalej platit poplatky kamennej banke!!!

Stal som sa klientom v novembri 2007,ale aj napriek viacnásobným urgenciám telefonickým aj osobným som stále nedostal objednané platobné karty. 3 mesiace je podľa mňa dosť dlhá doba na ich zaslanie,zatial som mal sľubov dosť. ivanič, Želiezovce

preco whisperr neukonci svoju anonymitu? dovtedy nemaju jeho slova vyznam..

Nuz vidim ze odozva nenechala na seba dlho cakat. Takze citim tu urazene ego cloveka ktory si svoje PR ego riesi zrejme uz na 5 pozicii pocas 5 rokov. Tomu zodpoveda vlastne aj zivotopis vedenia firmy cize banka plna job hopperov. Samozrejme to je urcite odlisenie od ostatnych bank. Nebudem to rozvadzat, PR manazer moju kritiku nezvladol vobec profesionalne, citit silny emotivny naboj a labilitu. Je to skor utok na mna hoci ja som slova kritiky smeroval naozaj ako povzbudenie a nie ako pichnutie do makuckeho exkrementu. Myslim si ze posledny prispevok je skutocnym obrazom kvalit mbanky a verim ze sa pan Marek Michlik opat neovladne a znizi na uroven urazeneho dietata a zverejni zamestnavatela dotycnej ako aj to ze to pisala v pracovnom case. Klobuk dole pred tym ako vie hovorca banky ustat stiplave riadky a ako sa uchyli k podpasovym praktikam. Mimochodom napadlo vas vsetkych prispievatelov ze ked taketo individium sliedi po IP adresach a zistuje si odkial pisete a potom to zverejni na blogu, tak ako su asi chranene vase udaje? Ked sa dostanu do ruk " profesionala" MM co s nimi vie urobit? Tu by som bol este viac ostrazity ako pri produkotvom portfoliu.

Chlapci, pekna vymena nazorov, super sebavedomie na oboch stranach...Realita je taka, ze ked som chcela brat hypoteku a obratila som sa na mBank, dostala som len kopec telefonnych cisel, jedna kolegyna ma odkazala na druhu, ta na tretieho...motala som sa v kruhu tych istych ludi a na konkretne udaje ( vyska hypoteky, moja bonita) som nedostala ziadnu ponuku alebo aspon navrh na vypracovanie analyzy...Tak som to vzdala a pouzila som klasiku na trhu ...slsp...tam som to mala bleskovo vybavene...Pa, pa... a pre nas klientov pocet smajlov nie je dolezity...precitala som si prispevky len zo zvedavosti, ci sa nieco na mHypoteke pohlo vpred...a nepohlo...

niektore PR oddelenia nemaju vedomosti o zakladnych principoch fungovania protokolu HTTP :), kto by to bol povedal, ze sa to moze hodit :)
..neznamena, ze studovany v obore je lepsi..

Gut