Sprievodca Potvrdením o zaplatenej transakčnej dani

Potvrdenie o zaplatenej dani z transakcií zasiela banka všetkým daňovníkom, fyzickým osobám – podnikateľom, ktorí prostredníctvom transakčného účtu v mBank vykonali v predmetnom zdaňovacom období finančné transakcie súvisiace s ich podnikaním a z týchto finančných transakcií sú povinní platiť transakčnú daň. 

 

Prečo ste mi potvrdenie poslali? 

Potvrdenie o zaplatenej dani z transakcií zasiela banka všetkým daňovníkom, fyzickým osobám – podnikateľom, na základe zákona č. 279/2024 o dani z finančných transakcií. V potvrdení je pre klienta vyčíslená celková výška transakčnej dane, ktorá bola za klienta uhradená daňovému úradu platiteľom dane (bankou). 

 

Prečo čiastka uhradená za transakčnú daň vo výpise z účtu nesedí s čiastkou uvedenou v potvrdení? 

Prebieha marketingová akcia banky „Časť transakčnej dane zaplatíme za vás“.  V potvrdení je pre klienta vyčíslená celková výška transakčnej dane vrátane sumy uhradenej v rámci marketingovej akcie, ktorá bola za klienta uhradená daňovému úradu platiteľom dane (bankou). 

 

Aká je sadzba dane za jednotlivé transakcie?  

Sadzba dane sa odvíja od typu finančnej transakcie: 

  1. Bezhotovostné transakcie (napríklad prevody z účtu, poplatky, úroky) – sadzba 0,4 %  
    z výšky debetnej bezhotovostnej transakcie, minimálne 0,01 EUR, maximálne však 40 EUR z každej transakcie. 
  2. Výber hotovosti (v pobočke alebo z bankomatu) – sadzba 0,8 % z výšky výberu, maximálny limit zaplatenej dane nie je určený. 
  3. Platobné karty – daň 2 EUR ročne za každú jednotlivo vydanú a aspoň raz v roku použitú kartu. 

 

Mám uvedenú sumu transakčnej dane platiť Daňovému úradu? 

Nie, potvrdenie má iba informatívny charakter. Banka ako platiteľ dane má povinnosť daň z finančných transakcií vyčísliť, vybrať a odoslať Daňovému úradu. 

 

Dostal/a som potvrdenie len k mKontu Biznis, ale nie k mKontu? 

Povinnosť platiť daň z finančných transakcií sa vzťahuje len k transakčným účtom podnikateľa, čiže k mKontu Biznis alebo eMax Biznis. 

 

Ako môžem zaplatenú daň reklamovať? 

Poplatky môžete reklamovať jedným z nasledujúcich spôsobov: 

  1. Telefonicky prostredníctvom mLinky - v rámci SR:  0850 60 60 50, zo zahraničia:  +421 232 101 080 
  2. Elektronickou poštou na adrese: kontakt@mbank.sk