Ako si aktivovať platobnú kartu?

Platobná karta je doručovaná v neaktívnom stave prostredníctvom pošty. Pred aktiváciou skontrolujte, či sú údaje na nej správne, a kartu prosím podpíšte. Následne je možné ju aktivovať v mobilnej aplikácii, cez internet banking alebo na mLinke podľa postupu uvedeného nižšie.

 

Ak vám bola doručená obnovená karta alebo tzv. duplikát karty (náhradná karta), môžete ju aktivovať aj priamo výberom z bankomatu alebo platbou na termináli u obchodníka, pri potvrdení PIN kódom. Táto karta bude automaticky aktivovaná a už nebude potrebné aktivovať ju v internet bankingu alebo mobilnej aplikácií.

  1. Ak ešte mobilnú aplikáciu nemáte, stiahnite si ju z Google Pay alebo App Store alebo Huawei App Gallery a následnej spárujte s účtom.


  2. Prihláste sa do mobilnej aplikácie a prejdite do časti „Produkty“. Zvoľte záložku „Karty“ a potom kliknite na kartu, ktorú chcete aktivovať.




  3. Kliknite na červené tlačidlo "Aktivovať kartu".



  4. Zadajte dátum platnosti karty, ktorú chcete aktivovať.

     


  5. A nastavte PIN ku karte


  6. Operáciu potvrdíte PIN kódom aplikácie. Hotovo. Vaša nová karta je teraz aktívna. Nezabudnite si nastaviť limity na karte tak, aby vyhovovali vašim potrebám.

  1. Po prihlásení sa do internet bankingu kliknite v hornom menu na tlačidlo "PRODUKTY" a z rozbalenej ponuky si zvoľte "KARTY - Všetky".



  2. Uvidíte prehľad všetkých vašich kariet, pričom neaktívna karta bude označená textom "Na aktiváciu". Kliknite na červené tlačidlo s nápisom "AKTIVOVAŤ"



  3. Zadajte dátum platnosti vašej karty



  4. Zvoľte si PIN, ktorým budete potvrdzovať platby v obchodoch alebo výbery z bankomatov.




  5. Zvolený PIN zadajte ešte raz.




  6. Aktiváciu karty potvrdíte v mobilnej aplikácii alebo doručeným SMS kódom. Nezabudnite si nastaviť limity na vašej karte.




  7. Vaša karta je od tejto chvíle aktívna a pripravená na použitie.



  1. Uistite sa, že máte telefón s tónovou voľbou (pri stláčaní tlačidiel zvyčajne počujete v slúchadle pípanie). Všetky mobilné telefóny spĺňajú uvedenú podmienku.

  2. Pripravte si nasledovné údaje:
    • ID klienta
    • Telekód
    • Číslo karty

  3. Zavolajte na telefónne číslo 0850 60 60 50. Ak voláte zo zahraničia volajte na telefónne číslo + 421 232 101 080.

  4. Po vypočutí správy automatickej hlasovej služby počkajte na spojenie s operátorom.

  5. Po úspešnej aktivácii platobnej karty si nastavte PIN kód. Všetky inštrukcie dostanete od operátora.

 

  • Duplikát karty resp. obnovená karta ma tie isté limity a PIN kód ako pôvodná karta. To znamená, že pri aktivácii duplikátu/obnovenej karty nie je potrebné nastavovať PIN. Pokiaľ tak klient urobí, bude mu stiahnutý poplatok za zmenu PIN kódu podľa aktuálne platného sadzobníka.
  • Limity môžete kedykoľvek zmeniť v nastaveniach svojej karty prostredníctvom mobilnej aplikácie, internet bankingu alebo telefonickej služby mLinka.