Chat v internet bankingu
Neradi telefonujete? Nevadí! Radi vám pomôžeme vyriešiť vaše požiadavky prostredníctvom chatu s našimi operátormi. Nájdete ho na každej stránke vo svojom internet bankingu.
Pomoc - karty
Podmienkou pre vydanie karty je mať podpísanú zmluvu o vydaní karty. Zmluva o vydaní karty je štandardne podpisovaná spoločne so zmluvou o vedení bežných bankových a sporiacich účtov.
O platobnú kartu k účtu môžete požiadať hneď pri podaní žiadosti o otvorenie účtu alebo aj dodatočne, keď je už účet otvorený. Platobná karta je zasielaná poštou na korešpondenčnú adresu klienta bez ohľadu na to, či si pri podaní žiadosti zvolíte obchodné miesto alebo možnosť Kuriér.
Platobné karty sú doručované prostredníctvom štandardnej pošty ako neaktívne. Kartu je potrebné pred prvým použitím aktivovať po prihlásení sa do mobilnej aplikácie, internet bankingu alebo prostredníctvom mLinky na telefónnom čísle 0850 60 60 50. Po doručení karty skontrolujte, či sú údaje na karte správne. Potom na rube karty (na páse určenom na podpis) kartu podpíšte.
Postup pre aktiváciu platobnej karty
Vaša karta má pri doručení preddefinované maximálne limity, ktoré si však môžete kedykoľvek a bezplatne zmeniť v nastaveniach svojej karty prostredníctvom mobilnej aplikácie, internet bankingu alebo telefonickej služby mLinka.
Ak čakáte na kartu Mastercard, pridajte si kartu do Google Pay a môžete s ňou začať platiť hneď. Stačí ak máte telefón so systémom Android. Viac informácií tu.
Aká karta je práve na ceste k vám uvidíte v Detailoch karty v internet bankingu v časti Moje Financie – Karty alebo v mobilnej aplikácií pod voľbou Financie – Karty.
Ak ste platili kartou u obchodníka v kamennom obchode, blokovanie trvá max. 7 dní. Pri platbe kartou na internete môže blokovanie prostriedkov trvať max. 14 dní. To, kedy dôjde k zaúčtovaniu platby, závisí od obchodníka.
Limity na výbery a platby sú na karte preddefinované bankou. Po tom, ako dostanete kartu, si však môžete kedykoľvek zmeniť limity podľa vlastných potrieb v rámci nastavení v mobilnej aplikácii alebo internet bankingu.
Zároveň upozorňujeme, že Slovenská sporiteľňa (SLSP) obmedzila limit na jeden výber v celej sieti svojich bankomatov na 200 EUR. Preto prosíme v prípade ak by ste plánovali vyšší výber, nezabudnite si nastaviť aj vyšši počet výberov na Vašej karte od mBank. Z bankomatov SLSP je možné vybrať viackrát za sebou, každý výber je ale limitovaný maximálnou sumou 200 EUR.
Ak s účtom používate kartu s logom delfína, môžete požiadať aj o iný typ karty - napr.: o Zlatú mKartu, ktorá ponúka viac výhod a zliav, alebo o platobnú mNálepku. Vydanie a vedenie karty môže byť spoplatnené v závislosti od typu karty podľa platného sadzobníka.
Ak nemáte záujem o ďalšiu kartu, ale chcete vymeniť svoju aktuálnu kartu (VISA za Mastercard, pripadne naopak), jednoducho to vybavíte v internet bankingu. Po prihlásení vojdite do časti Supermarket -> Karty k účtom -> Výmena karty.
S platobnými kartami mBank môžete platiť kdekoľvek na svete, s výnimkou nasledujúcich krajín: Irán, Severná Kórea, Sudán, Južný Sudán a Sýria (aktuálne k 08/2017). Pri návšteve jednej z týchto krajín sa uistite, že máte dostatok hotovosti pre pobyt v tejto krajine.
Po potvrdení platby zo svojej strany dochádza okamžite k overeniu zostatku na účte, ich blokácii a overeniu údajov o majiteľovi karty. V prípade, že sa údaje o majiteľovi karty (ak ste ich zadávali) nezhodujú s údajmi zadanými v bankovom systéme, potom bude platba zamietnutá, tovar nebude dodaný a blokácia sa uvoľní až po 14 dňoch.
Môže sa stať, že si svoj PIN kód pamätáte, ale pri platbe na termináli ho 3-krát uvediete nesprávne. V takom prípade bude váš PIN z bezpečnostných dôvodov zablokovaný. Netreba sa ale báť, že by ste už s kartou viac nemohli zaplatiť. Stačí po polnoci zaplatiť opäť, tentokrát už so správnym PIN kódom, ktorý si pamätáte.
Pri výberoch z bankomatov v krajinách mimo eurozóny si dajte pozor na službu s názvom Dynamic currency conversion (DCC), ktorú ponúka prevádzkovateľ bankomatu alebo terminálu. Kurz, ktorý bude použitý pre prepočet do meny euro, bude s vysokou pravdepodobnosťou výrazne horší ako kurz banky, ktorá kartu vydala. Ak sa nabudúce ocitnete v takej situácii, naše rada znie - vždy zvoľte platbu alebo výber v miestnej mene štátu, kde sa nachádzate.
UPOZORNENIE: Prevádzkovatelia bankomatov si môžu za výber hotovosti naúčtovať vlastné poplatok, ktorého výška býva obvykle avizovaná na obrazovke bankomatu pred potvrdením výberu.
Moje správy
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Neradi telefonujete? Nevadí! Radi vám pomôžeme vyriešiť vaše požiadavky prostredníctvom chatu s našimi operátormi. Nájdete ho na každej stránke vo svojom internet bankingu.
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Chcete zaplatiť objednávku v e-shope, no peňaženku s kartou máte v inej miestnosti. Žiadny problém! Všetky informácie o karte, ktoré budete potrebovať pre online platbu, nájdete v aplikácii.
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Využite rýchle, pohodlné a bezpečné prihlasovanie do mobilnej aplikácie mBank: odtlačkom prsta, skenom tváre alebo skenom sietnice.
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Prečítajte si, ako sa vyhnúť skrytým nástrahám spojeným s používaním platobnej karty.
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Neradi telefonujete? Nevadí! Radi vám pomôžeme vyriešiť vaše požiadavky prostredníctvom chatu s našimi operátormi. Nájdete ho na každej stránke vo svojom internet bankingu.
Mark this text and insert new message from HTML gallery.
Chcete zaplatiť objednávku v e-shope, no peňaženku s kartou máte v inej miestnosti. Žiadny problém! Všetky informácie o karte, ktoré budete potrebovať pre online platbu, nájdete v aplikácii.